Mai multe primării din Botoşani au efectuat, în 2010, plăţi nelegale către mai multe firme. Potrivit unui raport recent al Curţii de Conturi, plăţile au fost făcute fără ca lucrările să fi fost executate.
Raportul pe 2010 arată că „la mai multe entităţi publice auditate s-a constatat că facturile şi situaţiile de lucrări care însoţesc instrumentele de plată, aferente lucrărilor de construcţii şi instalaţii pentru obiectivele de investiţii şi de reparaţii aprobate, deşi există, nu îndeplinesc cerinţa legală de certificare a exactităţii sumelor de plată, întrucât nu reflectă realitatea”.
Vezi aici Raport finante publice locale 2010 Botosani
Conform dispoziţiilor Legii privind finanţele publice locale, din creditele bugetare aprobate prin bugetele unităţilor administrativ-teritoriale pot fi efectuate plăţi numai pe bază de acte justificative, întocmite în conformitate cu dispoziţiile legale, care trebuie să certifice exactitatea sumelor de plată, recepţia bunurilor, executarea serviciilor şi altele asemenea, conform angajamentelor legale încheiate.
„Pe baza inventarului lucrărilor şi materialelor puse în operă efectiv, întocmit în anul 2011 de comisii numite de conducerile entităţilor auditate, la solicitarea auditorilor publici externi, pentru fiecare obiectiv de investiţii sau reparaţii, s-a stabilit că există cantităţi de lucrări plătite din anul 2010 (sau anterior) încă neexecutate”, se mai arată în raport.
Controlorii Curţii de Conturi arată că serviciile de audit din primării nu şi-au făcut treaba.
„În aceste cazuri, procedurile semnificative de control intern instituite de entităţile în cauză privind supravegherea tehnică a execuţiei lucrărilor, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor, exercitarea controlului financiar preventiv propriu, inventarierea anuală a activelor fixe în curs de execuţie realizate, recepţia la terminarea lucrărilor etc. nu au fost exercitate cu responsabilitate”, precizează raportul.
Drept urmare, pe baza unor documente justificative care nu reflectă realitatea, un număr de 8 unităţi administrativ-teritoriale au efectuat plăţi estimate în sumă de peste 1.400.000 lei, reprezentând contravaloarea unor lucrări de construcţii şi instalaţii neexecutate în fapt la obiectivele proprii de investiţii sau de reparaţii, dintre care:
Municipiul Botoşani:
– „Reabilitarea şi modernizarea punctelor termice şi a reţelelor termice secundare, sistem de teleurmărire, teletransmisie şi telegestiune pentru ansamblurile de locuinţe Teilor 1 şi Eminescu 2” (446.063 lei);
– „Locuinţe sociale 36 apartamente Cartier Cişmea III” (367.460 lei)
– „Reabilitare reţea transport agent termic primar” (182.963 lei);
– „Reabilitare şi modernizare strada Bucovina” (70.990 lei);
– „Reabilitare şi modernizare străzi urbane” (48.015 lei);
– „Campus Şcolar <Elie Radu>” (23.112 lei)
– „Lucrări de amenajare a spaţiilor verzi” (14.674 lei);
Municipiul Dorohoi:
– „Manoperă reconstrucţie case de locuit în zonele afectate de calamităţi naturale” (353.895 lei);
– „Utilităţi locuinţe strada Dumbrava Roşie” (143.083 lei); „
– „Reconstruire (la roşu) case de locuit afectate de calamităţile naturale” (44.250 lei);
– „Demontare-montare grup sanitar şi evacuare apă inundaţii” (39.905 lei);
Oraşul Darabani:
– „Reabilitare drumuri” (49.994 lei)
– „Lucrări de înlocuire lămpi de iluminat public” (20.535 lei);
– „Reparaţii curente executate la sediul Primăriei” (6.933 lei).
Oraşul Săveni
– „Execuţie Pod Bodeasa” (128.977 lei);
– „Reabilitare şi construire Şcoala de Arte şi Meserii – Grupul Şcolar <Dr. Mihai Ciucă>” (101.698) lei;
– „Refacere trotuare” (63.731 lei).
Comuna George Enescu:
– „Reabilitare sediu Primărie– Realizare termosistem şi tencuială decorativă” (27.033 lei);
– „Reabilitare şi consolidare podeţe, pe DC 80 şi DS 1077” (17.158 lei);
– „Furnizare, transport, împrăştiere material pietros pe drumurile săteşti” (8.229 lei);
– „Instalaţii termice şi de încălzire centrală la sediul administrativ” (7.510 lei);
– „Amenajare căi de acces pietonale şi şanţ la sediul administrativ” (5.878 lei);
– „Lucrări împrejmuire cu gard teren Consiliul Local” (4.300 lei).
Comuna Văculeşti:
-„Bază sportivă multifuncţională tip I, sat Sauceniţa” (71.629);
Comuna Dângeni:
„Reabilitare Şcoala cu clasele I-VIII” (29.481 lei);
Comuna Frumuşica:
„Construcţie sediu administrativ şi anexe” (10.925 lei);
Potrivit aceluiaşi raport, la primăriile verificate de Curtea de Conturi au fost identificate şi unele abateri de la legalitate şi regularitate care, pe ansamblu, au generat venituri bugetare suplimentare estimate în sumă de 1.834.100 lei, care au cauzat prejudicii estimate în sumă de 6.115.500 lei sau nereguli în activitatea financiar-contabilă a entităţilor auditate, estimate în sumă de 510.555.600 lei, care au determinat neconformitatea situaţiilor financiare auditate, în raport cu cadrul de raportare financiară aplicabil în România. Structura abaterilor constatate şi sumele estimate pe fiecare unitate administrativ-teritorială auditată sunt redate în tabelul următor.
dar de la Sulita nimic ? spre exemplu : scoli reparate capital si acoperite cu tabla recuperata (cea veche), timplarie termopan de prosta calitate, vc de un miliard jumate (veceu vechi si nereparat), drumuri asfaltate pe la dracsani care sau stricat dupa o luna, si multe altele, costructie campus si platita boiereste ( o groapa de vreo 10 miliarde ). si apropo, sint niste dosare la DNA cu aceste treburi, oare de ce bat pasul pe loc, caci oficialitatile judetului stiu de astfel de lucruri. Ori, sint bani europeni si trebuie sa-i irosim intre prieteni.
Urmeaza Primaria comunei Hiliseu-Horia:
1.Instalatie electrica case sinistrati construite cu bani de la Guvernul Romaniei – proiect – 96 m fir montati – platiti 400 m ; achizitionat parchet laminat de 16 lei la pretul de 49 lei; platit trotuare la fiecare casa – nu exista faptic decat la vreo 10 case; achizitionat sobe gata construite la preturi duble si cu plata de manopera;si muuuuulte altele …Daca se doreste se vrea . Va asteptam cu drag!
Adevăru-i că se fură!Tot românul este hoţ!
vai, vai, vai
La Corlateni cand ajung cei de Curtea de Conturi sa -si faca interesele in WC-ul de 1,5 miliarde lei si acum a ingetat si i-au crapat tevile. Hotie la drumul mare: primarul cu pupincurisat de directoare.
dupa cum se aude la Primaria Frumusica numai un semn de circulatie a costat 18milioane lei, va dati seama dimensiunile fraudelor. Curtea de conturi dau numai asa de ochi lumi cite cava, dar restul banilor care s-au cheltuit fara acoperire, tot cei de la curte stiu!!! dar nu au curajul sa le arate.