Învăţătorii, educatorii şi maiştrii fără studii superioare, dar cu rezultate deosebite la catedră vor fi asimilaţi ca profesori. Vezi care sunt condiţiile

Ada Macovei, inspector general al ISJ
Ada Macovei, inspector general al ISJ

Învăţătorii botoşăneni au posibilitatea să fie trecuţi pe post de profesori pentru învăţământ primar şi asta doar în baza unor grile de punctaj. Primul termen pentru depunere a dosarelor de evaluare la Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) este 15 decembrie. Ada Macovei, inspector general al IŞJ, a declarat că se estimează că în această primă etapă vor fi depuse aproximativ 300 de dosare pentru evaluare. Trebuie precizat că metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite de cadrele didactice face referire la învăţătorii, educatoarele, institutorii şi chiar maiştrii sau antrenorii, care nu au studii superioare, dar care au au rezultate deosebite în munca la catedră. Ei vor fi numiţi profesori pentru învăţământ pre-primar, profesori pentru învăţământul primar, de instruire practică sau profesori antrenori.

Pe măsură ce îşi acumulează punctajul necesar echivalării acestor studii, pot să aducă dosarele indiferent de perioadă. Dar un prim termen, pentru că acum vor fi foarte mulţi, este 15 decembrie. Fiecare cadru didactic care doreşte să parcurgă această formă de echivalare a competenţelor profesionale trebuie să depună un dosar la şcoală, care ulterior să ne fie trimis spre verificare. Asta înseamnă o recunoaştere a competenţelor pe care aceşti oameni le au deja, pe care le-au dobândit şi dezvoltat în şcoală de-a lungul unei cariere. Pe de altă parte, este vorba şi de o mărire de salariu şi o recunoaştere a muncii desfăşurate la catedră„, a precizat Ada Macovei.

Urmează ca ulterior IŞJ să stabilească şi alte termene pentru activitatea de recunoaştere şi echivalare a studiilor.

Cadrul didactic care doreşte să devină profesor trebuie să îşi completeze dosarul, iar în momentul în care atinge punctajul solicitat, i se vor recunoaşte competenţele de către şcoala în care activează, respectiv Inspectoratul Şcolar. Beneficiază de această măsură cadrele didactice calificate care îndeplinesc următoarele condiţii minimale: pentru învăţământul preşcolar trebuie să fie absolvent al Liceului Pedagogic sau şcoală postliceală pedagogică acreditată sau autorizată şi să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii, respectiv sunt titulari sau suplinitori calificaţi la data când solicită echivalarea, nu au fost niciodată sancţionaţi în ultimii doi ani şcolari şi să aibă calificativul „foarte bine” în anul şcolar în care solicită recunoaşterea. De asemenea, trebuie să aibă cel puţin definitivatul, deţin avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic la data solicitării, au participat la programe de formare continuă şi perfecţionare avizate de minister în ultimii cinci ani în specialitate, didactica specialităţii sau în domeniul psiho-pedagogiei.

În cazul maiştrilor instructori, absolvenţi cu diplomă a unei şcoli de maiştri sau a unei şcoli postliceale acredidate sau autorizate în profilul postului trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să fie titulari sau suplinitori calificaţi, au finalizat liceul cu diplomă de bacalaureat, deţin atestatul de formare psiho-pedagogică, nu au fost sancţionaţi, au calificativul „foarte bine”, au definitivatul şi deţin avizele necesare pentru această echivalare.

4 thoughts on “Învăţătorii, educatorii şi maiştrii fără studii superioare, dar cu rezultate deosebite la catedră vor fi asimilaţi ca profesori. Vezi care sunt condiţiile

  1. sa se duca sa faca o facultate ca sa poata fi numiti profesori!punctajul din scoli toata lumea stie cum se face (cu hartii si munca la catedra nimic).

    1. DIN CÂTE ÎNŢELEG SE APLICĂ DOAR PT ELEVII PÂNĂ LA CLASA A IV-A, AŞA CĂ NU VĂ NELINIŞTIŢI… DEOCAMDATĂ… URMEAZĂ MAI ÎNCOLO CONFUZIA ŞI ELUDAREA METODOLOGIEI… CĂ DOAR SUNTEM ÎN RROMÂNIA ŢARA TUTUROR POSIBILITĂŢILOR CELOR FRUSTRAŢI… ŞI SUFOCAŢI DE INVIDIE PE CEI CE AU FOST ÎN STARE SĂ TERMINE O FACULTATE.

  2. AM RECITIT ARTICOLUL ŞI COMPLETEZ „BĂI DEŞTEPŢILOR” CUM PUTEŢI PLĂTI UNUL CARE A FĂCUT 2 ANI DE SCOALĂ LA „FĂRĂ ŞTIINŢĂ” LA FEL CA UNUL CE ŞI-A ROS COATELE PE BĂNCILE FACULTĂŢII DE LUNGĂ DURATĂ? DE CE UN ABSOLVENT DE FACULTATE DE SCURTĂ DURATĂ NU L-AŢI PUTUT ÎNCADRA CA PROFESOR IAR PE UN FRECĂTOR DE MENTĂ PUTEŢI? MAI BINE ÎI PUNEŢI SĂ DEA UN EXAMEN ÎNAINTE SĂ ÎL UNGEŢI PROFESOR (MĂ REFER DOAR LA MAIŞTRI) ŞI O SĂ VEDEŢI ACOLO SEMIANALFABETISM. DAR DOSARELE VOR FI DE NOTA 10 PT CĂ DE REGULĂ PE ACESTE POSTURI AU AJUNS DOAR CEI CU „SPATE” LA FEL CA ŞI ÎN SECRETARIATE, LABORATOARE, BIBLIOTECI…. TRĂIM ÎN RROMÂNIA ŢI ASTA NE OCUPĂ TOŢI NERVII…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *