Cadrele didactice botoşănene critică iniţiativa Ministerului Educaţiei privind evaluarea iniţială a elevilor la început de an şcolar. Acestea spun că nu mai puţin de trei săptămâni s-au pierdut cu aceste testări iniţiale si că acum elevii sunt supraîncărcaţi cu teme şi evaluaţi, dat fiind faptul că primul semestru din acest an se finalizează mai devreme.
„Sunt discipline cu două ore pe săptămână, unde elevii trebuie notaţi. Practic, prin restructurarea anului şcolar între cele două semestre care nu mai sunt egale există o supra încărcare a elevului şi a activităţii profesorului, dar mai ales a elevului care în aceste zile în şcoli este bombardat cu teste. După opinia mea şi a mai multor colegi, a fost o pierdere cele trei săptămâni alocate testării iniţiale a elevilor, mai ales că elevul ştiind că aceste lucrări nu se notează în catalog, unii nici nu s-au chinuit să scrie, chiar dacă ştiau„, a declarat Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Invatamint.
Acesta sustine ca urmare a acestei situatii, nici interpretările acestor rezultate de la teste nu sunt elocvente.