Regulamentul de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe domeniul public va fi modificat din nou. Vezi propunerile municipalităţii

Reprezentanţii Primăriei Botoşani vor să modifice din nou regulamentul de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe domeniul public, iar ridicarea acestora să se facă doar în cazuri excepţionale. Şi asta datorită unei iniţiative legislative promovate de câţiva deputaţi PSD şi PC. Astfel, potrivit proiectului legislativ, maşinile ar putea fi ridicate numai ca măsură excepţională, când obturează traficul sau constituie obstacol pentru circulaţie. Sumele încasate în urma acestor acţiuni vor deveni venituri la bugetele locale, fiind interzisă solicitarea lor de firme private. Asta ar însemna ca această activitate să treacă la Primărie şi să nu mai fie gestionată la Botoşani de firma HSR. Propunerea legislativă privind ridicarea şi depozitarea vehiculelor staţionate neregulamentar se află, în prezent, în consultare publică la Senat. Parcarea neregulamentară în altă situaţie se va sancţiona numai cu amendă. De asemenea, în cazul în care vehiculul staţionează o perioadă mai mare de şapte zile calendaristice pe spaţiu public, fără a fi mişcat, acest spaţiu se consideră abuziv ocupat, vehiculul urmând a fi ridicat, transportat şi depozitat.

Parlamentarii care fac proiectul de lege vor trebui să ne dea şi soluţii, să vedem cum reziliem contractele care sunt făcute la ora actuală şi mai ales cum facem dotările administraţiilor locale. Să se doteze administraţia locală cu maşini de ridicat. Pe lângă toate astea se fac presiuni. Eu nu-mi asum ca administraţie locală presiunile respective. Cred că ar trebui făcut dispecerat şi să răspund toată ziua la telefoane că de ce nu s-a ridicat maşina şi să am audienţe numai pe problema aceasta”, a spus viceprimarul Florin Ghiorghiţă.

Acesta susţine că soluţia ca municipalitatea să preia activitatea de ridicare a maşinilor parcate ilegal nu este una bună. Ghiorghiţă susţine că Primăria nu are dreptul să facă o activitate comercială, iar pe de altă parte nu are nici banii necesari pentru astfel de dotări.

Reprezentanţii Primăriei spun însă că regulamentul de ridicare a maşinilor în municipiu va fi din nou modificat şi asta până la apariţia acestei legi, în cazul în care va fi adoptată.

Aveam două capitole care prevedeau clar când se fac ridicări şi când se fac blocări. Vom scoate foarte multe de la activităţile de la ridicare şi le vom trece la blocări şi vom prinde o clauză că, dacă cineva îşi lasă maşina în mijlocul intersecţiei şi o blochez două ore sau 24 de ore, depinde cum o să hotărască CL şi nu vine să-şi plătească şi să o deblocheze, atunci obligatoriu va veni maşina să o ridice şi va plăti şi pentru blocare, şi pentru ridicare. Dar în niciun caz  dacă parchează pe trotuar sau nu ştiu unde nu va mai fi făcută ridicare. Va fi făcută blocarea şi dacă se rezolvă cu blocarea nu va mai fi făcută ridicarea„, a mai spus Ghiorghiţă.

Contractul dintre Primărie şi firma HSR expira în 2014.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *