Managerul Spitalului Județean ”Mavromati” Botoșani: Unitatea de Primiri Urgențe este foarte aglomerată. Fac apel către populație să nu foloseasă UPU ca pe o policlinică

ambulanta, UPU, Botosani, stiri, spitalUnitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean ”Mavromati” Botoșani continuă să fie asaltată de bolnavi închipuiți, iar managerul spitalului, Corneliu Prepeliță, a făcut apel la populație să nu o mai folosească drept policinică.

În fiecare lună, ajung la UPU pacienţi cu probleme banale, peste 60% din prezentări fiind de Cod verde, adică nu ar reprezenta neapărat o urgenţă majoră ce ar trebui tratată în această unitate.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean Botoșani, în primele trei luni ale acestui an au fost peste 16.500 de prezentări la Urgențe. Dintre acstea, 260 au fost grave și s-au încadrat la Cod roșu, peste 5.500 s-au încadrat la Cod galben și nu mai puțin de 10.500 la Cod verde.

Din cei peste 16 mii de pacienți examinați au fost internați 3293, adică 19,91%.

Există un volum mare de activitate în cadrul UPU. Pacienții se adresează în primul rând la Urgențe și evită consulturile în cadrul ambulatoriului, a medicilor de familie, a centrelor de permanență, astfel încât UPU este foarte aglomerată. Fac un apel către populație ca în cazul în care nu sunt urgențe să se adreseze medicului de familie, centrului de permanență, să-și facă programări la ambulatoriul de specialitate, evitând a se folosi UPU ca fiind o policlinică. În cadrul acestei unități se realizează toate analizele într-un termen relativ scurt, dar e posibil ca la un moment dat, în timpul acestei activități, să vină o urgență și să se perturbe activitatea, datorită volumului mare de muncă”, a declarat Corneliu Prepeliță, managerul Spitalului Județean Botoșani.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *