Schimbări la evaluările naționale de anul viitor. Rezultatele evaluării se raportează sub formă de punctaje și vor fi consemnate în portofoliul educațional al elevului

Ministerul Educației a lansat în consultare publică proiectul de Ordin de Ministru privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025.

Schimbări la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025. Potrivit unui proiect de ordin pus în consultare publică de Ministerul Educației, principalele noutăți aduse de Metodologie sunt:
– rezultatele evaluării se raportează sub formă de punctaje;
– la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog;
– rezultatele la evaluarea națională sunt consemnate în portofoliul educațional al elevului;
– CNPEE va putea organiza sesiuni de instruire în format online cu președinții comisiilor județene de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a.

”Art. 20 (1) Testele de la EN-2025 se evaluează în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate.
(2) În cazul în care numărul de cadre didactice din unitatea de învăţământ este insuficient şi nu permite respectarea condiţiei prevăzute la alin. (1), preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a EN din unitatea de învăţământ solicită comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte unităţi de învăţământ.
(3) Înainte de începerea procesului de evaluare a testelor, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a EN-2025 din unitatea de învăţământ are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru profesorii-evaluatori pentru aplicarea unitară a criteriilor de evaluare din Caietele cadrului didactic.

Art. 21 (1) Fiecare test de la EN II şi EN IV este evaluat de către două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă.
(2) Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare”, în cazul testelor de ”Limba română-Limba modernă 1” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă.
(3) Pentru EN II, EN IV EN VI, în cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, testele de ”Limbă și comunicare-limba maternă” sunt evaluate de o echipă este formată din două cadre didactice, având specialitatea limba şi literatura maternă.
(4) Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu
specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.
Art.22 (1) Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a criteriilor de evaluare şi a instrucţiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.
(2) Pentru a facilita analiza rezultatelor şi comunicarea acestora către elevi şi părinţi/reprezentanţi legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii-evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau menţiuni.
Art. 23 (1) Rezultatele evaluării se stabilesc de cadrul didactic evaluator/în cadrul echipei de evaluatori, prin completarea fişei de evaluare pentru fiecare test, fişă care se semnează de către evaluator/evaluatori.
(2) Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.
Art. 24 (1) Directorul unităţii de învăţământ asigură încărcarea rezultatelor testelor în aplicaţia informatică dedicată şi transmite fişele de evaluare şi testele către cadrele didactice de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, în vederea analizării rezultatelor împreună cu elevii şi părinţii/reprezentanţii legali ai elevului. Scopul analizării rezultatelor este comunicarea punctelor tari și a aspectelor care necesită remediere / consolidare / aprofundare în cazul fiecărui elev.
(2) Până la sfârşitul anului şcolar, fişele de evaluare şi testele pentru EN-2025 ale elevilor fiecărei clase se depun, de către cadrele didactice, la secretariatul unităţii de învăţământ, potrivit RomaniaTV

Urmareste-ne pe Google News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *