Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a alocat peste nouă milioane de lei în vederea refacerii porţiunii din DN 29 Botoşani- Stânca (zona Dealu Mare) care s-a prăbuşit în 2007 cu puţin timp înainte de inaugurare.
Investiţia de la Dealu Mare a fost începută prin 2000 ca alternativă la vechiul drum, care a devenit impracticabil din cauza alunecărilor de teren. Noul drum, care a costat câteva milioane bune de euro, a fost aproape finalizat, însă, cu puţin timp înainte de recepţie, în 2007, el s-a prăbuşit, fiind închis din nou circulaţiei.
După aproape patru ani, Compania naţională de autostrăzi şi drumuri naţionale a alocat noi fonduri pentru refacerea porţiunii afectate pe o lungine de circa 300 de metri. Suma alocată depăşeşte nouă milioane de lei. Cu aceşti bani, urmează a fi construit un nou terasament pentru drum. Practic, circa 32.000 de metri cubi de pământ, care s-au aflat sub asfaltul prăbuşit, vor fi înlăturaţi, urmând ca în locul lor să fie aduşi alţi 32.000 de metri cubi de pământ, de o calitate mai bună. Apoi vor fi consolidate taluzurile cu pământ armat, adică pământ în care vor fi incluse 31.000 de metri pătraţi geotextile şi geogrile. În drum vor fi folosite şi 12.000 de metri cubi de balast.
„Lucrarea pare o bagatelă, dar este foarte complexă. Vom aduce un pământ mai bun, care va fi îmbunătăţit. Cum? Proiectantul a dat trei variante: îmbănătăţit cu var nestins, îmbunătăţit cu var plus ciment sau îmbunătăţit cu substanţe chimice aduse de la fabricile de ciment„, a declarat Viorel Zacrinschi, diriginte de şantier.
Lucrările vor fi executate de aceeaşi firmă, care a început investiţia. Este vorba de Arcada Galaţi, care are termen de circa un an pentru finalizarea drumului. Până în iarnă, constructorul are în vedere turnarea unor straturi de balast, astfel încât circulaţia să fie redeschisă.