Ionică Nechifor, președintele Asociației Crescătorilor de Ovine și Caprine MOLDOOVIS, a explicat care ar trebui să fie prețul mieilor în săptămâna de dinaintea Paștelui 2024 și a recomandat consumatorilor să cumpere carne direct din fermă. În opinia sa, lanțul de aprovizionare producător-client ar trebui să fie unul cât mai scurt, iar crescătorii de ovine să se adapteze la acest lucru investind în sacrificare și procesare, scrie Agrointel.ro.
„Urmăresc cu mare atenție să vedem exact cum se derulează acest segment, oferta și tot ce ține de prețul pe carnea de miel pentru că suntem în perioada sărbătorilor de Paști când toată lumea caută miel. Eu urmăresc această chestiunea tocmai în ideea de a interveni atunci când e momentul potrivit, pentru a nu se genera o explozie artificială de preț”, a explicat fermierul.
Ionică Nechifor a spus că în această perioadă fermierii se străduiesc să mențină un preț stabil la carnea de miel. Având în vedere condițiile actuale, prețul pe carcasă ar fi de puțin peste 40 de lei pe kilogram.
„Noi știm exact ceea ce fac fermierii, știm care este tendința lor și mai ales, în această perioadă, fermierul nu intenționează să ridice prețul, ci să-l păstreze și să îl mențină în așa fel încât toată munca lui să fie cumva reflectată într-un preț rezonabil atât pentru fermă, cât și pentru consumator. Chiar am urmărit știrile. Să știți că, în mod normal, prețul pe carcasă ar trebui să se ridice la 41 de lei/kg”, a afirmat președintele de la MOLDOOVIS
Totodată, acesta le recomandă consumatorilor să cumpere direct din fermă, pentru a obține prețuri rezonabile la acest produs.
„Am făcut calculul pentru un kg de carne în viu care nu ar trebui să depășească 22 de lei fără TVA. În condițiile acestea, având un randament foarte bun la sacrificare, mieii fiind luați direct de la supt, putem discuta de un preț rezonabil. În același timp, atrag atenția intermediarilor, să nu procedeze la perioada „acum e momentul să mă îmbogățesc și după am dispărut”. În aceeași măsură, recomand consumatorilor să se deplaseze direct la fermă, cei care stau în apropiere”, a afirmat Ionică Nechifor. Acesta a atras atenția că la prețul din fermă se adaugă și alte cheltuieli precum cele de transport sau de comercializare, dacă este vorba despre vânzare la puncte autorizate.
În opinia inginerului Ionică Nechifor, lanțul de aprovizionare producător-client ar trebuie să fie cât mai scurt în ceea ce privește carnea.
„Eu cred că fermierii ar trebui, în mod organizat să înțeleagă că de acum încolo nu mai putem da materie primă sau animale în viu. Vrem, nu vrem, avem acele pârghii în așa fel încât să facem procesare, să sacrificăm, să ne facem puncte de sacrificare, să aducem valoare adăugată, în mod organizat fiindcă, așa cum știm cu toții „clientul nostru, stăpânul nostru”. Trebuie să ajungem noi, producătorii, direct la consumator. Chiar exista acel concept de la fermă la furculiță, acel lanț scurt. Trebuie să ne gândim foarte bine și din punctul de vedere al legislației și tot ceea ce implică un sprijin de promovare, legislativ, să simplificăm lucrurile în așa fel încât carnea să ajungă cât mai repede la consumator direct de la fermă”, a spus fermierul.