Poliţiştii de circulaţie din Botoşani vor „alerga” după şoferi cu motocicleta. Serviciul Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ)) Botoşani a intrat în posesia unei motociclete BMW modelul R 1250 RT, care va fi folosită pentru patrulare şi intervenţii. Aceasta va începe să fie utilizată după parcurgerea unor proceduri interne.
Motorul face parte dintr-un lot de 74 de bucăţi achiziţionate de Poliţia Română pentru dotarea tuturor structurilor rutiere din ţară. O astfel de motocicletă are un preţ de 24.000 de euro
Performanţele motocicletei intrate în dotarea Poliţiei Rutiere
Motorul noului R 1250 RT folosește tehnologia distribuției cu 4 supape pe cilindru, combinată cu injecția electronică de benzină și convertizorul catalitic în buclă închisă, pentru a obține cele mai bune cifre de putere și de cuplu, plus consum redus de combustibil și compatibilitate cu mediul înconjurător, potrivit producătorului. De asemenea, tehnologia BMW ShiftCam ajută la obținirea unui plus de putere pe întreaga plajă de turații, emisii și consum de combustibil reduse.
Cilindreea motorului boxter a crescut de la 1.170 cmc, la 1.254 cmc, iar puterea și cuplul au crescut și față față de modelul precedent: 100 kW (136 CP) la 7.750 rpm și 143 Nm la 6.250 rpm, față de 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm și 125 Nm la 6.500 rpm înainte.
Motocicleta oferă două moduri de pilotaj de bază, ASC și Hill Start Control (sistem de asistare la plecarea din rampă) în echiparea standard. Iar R 1250 RT are standard și modurile de pilotaj „Pro”, care includ moduri de pilotaj suplimentare, Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Hill Start Control Pro și Dynamic Brake Assistant (DBC).
Modurilor de pilotaj „Pro” oferă și mai multă siguranță pe frânare, chiar și cu motocicleta înclinată. Noul sistem Dynamic Brake Control DBC asigură și mai multă siguranță la frânare, chiar și în situațiile dificile, prin evitarea acționării neintenționate a manșonului de accelerație. Prin intervenția în sistemul de control al motorului, cuplul acestuia este redus în timpul frânării, pentru a se putea folosi la maximum forța de frânare la roata spate. Astfel, motocicleta este mai stabilă pe frânare și distanța de oprire este redusă.
De asemenea, R 1250 RT are suspensie electronică Dynamic ESA „Next Generation”, cu compensare complet automată a sarcinii. Astfel, amortizarea se adaptează automat situației, în funcție de suprafața de rulare și de manevrele executate și există și pretensionarea automată a suspensiei în toate stările de sarcină. Aceasta permite adaptarea precisă și fină a motocicletei la toate situațiile de pilotaj, atingând un confort optim al amortizării și o ținută de drum foarte stabilă.