Începând din luna iulie, școlile din toate județele și din București vor fi clasificate într-un top bazat pe media notelor obținute de elevi la Evaluarea Națională și simularea din luna februarie.
Ministerul Educației propune un plan de intervenție în școlile cu rezultate slabe, unde media notelor este sub 7 și procentul elevilor sub pragul corijenței este ridicat. Cu toate acestea, profesorii care trimit la examen generații de elevi slab pregătiți nu pot fi sancționați.
După ce doar o treime dintre elevii de clasa a opta au obținut note peste 5 la simularea Evaluării Naționale, conducerea din domeniul educației a convocat o întâlnire de urgență.
Un plan de acțiune detaliat a fost elaborat în câteva zile, cu focus pe identificarea școlilor cu medii sub 7 la simulare, pe discipline separate. Vor fi organizate seminarii online între profesori și inspectori pentru a aborda aceste probleme. Directorii de școli trebuie să prezinte „planuri de intervenție” care trebuie aprobate de minister.
Un exemplu șocant este județul Iași, unde 41% dintre elevi au obținut note sub 4 la simulare. În ciuda existenței unor profesori de excepție, aceștia vor fi implicați în planurile de îmbunătățire alături de colegii lor.
„Elevii mei au luat peste 9 anul trecut la Evaluarea Națională, și au fost și trei de 10. Eu nu înțeleg ce dorește acest document! Birocrație, tabele, statistici… eu mă așteptăm ca ministerul să vină cu niște măsuri clare încă din septembrie. Ne confruntăm cu elevii care au avut doi ani de pandemie și un an profesorii în grevă. Nu mai putem vorbi de problema unor elevi sau a unor profesori, pentru că există și aceste cazuri.”, a declarat Mihaela Popa, profesor de matematică, potrivit stirileprotv.ro.
Ministerul Educației le solicită școlilor un clasament al mediilor de la examenele naționale
Până pe 15 iulie, Ministerul Educației a solicitat inspectorilor din județe să prezinte un clasament al școlilor sub jurisdicția lor, având în vedere media notelor de la simulare și de la Evaluarea Națională. Deși nu au clarificat încă utilizarea acestui clasament, se presupune că ar trebui să încurajeze performanța și să sancționeze lipsurile.
Cu toate acestea, în prezent, nu există un cadru legal pentru a motiva cadrele didactice cu bonusuri sau pentru a le impune sancțiuni. Evaluarea profesorilor, bazată pe criterii definite, este încă în stadiul de proiect, iar Comisia din cadrul Ministerului Educației, responsabilă cu stabilirea regulilor, a amânat de mai multe ori finalizarea discuțiilor.
Între timp, având în vedere că examenul pentru clasa a opta este în două luni, nu există pauze sau zile libere, potrivit cancan.ro.