Botoșăneanul Mihai Tomozei, piscicultor la Acumularea Cătămărăști-Baraj Sitna, a explicat ce impact ar avea desființarea barajelor din România. Proiectul Dam Removal Europe, condus de World Fish Migration Foundation, presupune extinderea acțiunii de îndepărtare a barajelor din sud-estul Europei în colaborare cu organismele din regiune.
Proiectul este susținut de European Open Rivers Programme, o organizație care finanțează acțiuni de refacere a râurilor și are o durată de trei ani. Acesta este implementat în colaborare cu Institutul Mediteranean pentru Natură și Om (MedINA), Fauna și Flora, Wetlands International, European Rivers Network și WWF Țările de Jos, Slovacia și Marea Adriatică, scrie dcnews.ro.
Prin urmare, multe baraje din Grecia, Croația, Slovacia și România ar urma să fie desființate și râurile dă fie renaturate așa cum era înainte, fără a mai exista regularizare și un debit de servitute care să asigure în permanență anumite condiții pentru râul din aval de amenajarea hidrotehnică.
Mihai Tomozei, piscicultor la Acumularea Cătămărăști-Baraj Sitna, a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre riscurile la care ar fi expusă România dacă barajele ar fi distruse.
„Dacă se desființează barajele, peștele va deveni o raritate. Și așa avem foarte puțin și importăm din Bulgaria, Ungaria și alte țări. Eu, pe barajul de aici, care are 168 de hectare, nu pot să scot 100 de tone de pește că nu vor să scadă nivelul apei, deși sunt concesionar la ei“, a spus, pentru sursa citată, Mihai Tomozei.
Acesta a adăugat că, dacă pe râuri nu ar mai exista baraje, riscul de inundații ar fi mult mai mare, deoarece nu va mai exista o regularizare a cursurilor de apă.
„În plus, orașele sunt alimentate cu apă. Lacul Bucecea alimentează orașul Botoșani. La fel e în toată țara. Statul Român nu va putea face așa ceva niciodată. Se pierde masa piscicolă. E imposibil de făcut așa ceva“, a precizat, pentru DC News, Mihai Tomozei.
Fostul șef al ANPC rănit în accidentul de la Vorona. Botoșăneanul a ajuns la Urgențe