Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a declarat joi, într-o conferință de presă, că s-a obținut finanțare și pentru a doua șosea de centură din municipiul Botoșani, cea care va duce spre Ștefănești.
Edilul a declarat că al doilea transon al șoselei de centură va fi de 12,5 kilometri, iar investiția se va ridica la 546, 6 milioane lei.
”O investiție demarată privește etapa a doua a șoselei de centură ocolitoare a municipiului Botoșani, pentru care s-a semnat un acord de parteneriat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană. Avem finanțare și pentru cel de-al doilea tronson care are o lungime estimată a traseului de 12,5 km iar valoarea totală estimată este una foarte mare, impresionantă pentru dezvoltarea comunității locale, 546, 6 milioane lei. Finanțarea este obținută pe fondurile europene din exercițiul financiar 2021-2027”, a declarat Cosmin Andrei.
În ceea ce privește primul tronson Botoșani-Baisa prin Curtești, primarul spune că investiția este în etapa avizării în Comisia tehnică- economică la Ministerul Transporturilor.
”În ce stadiu suntem cu prima etapă, care este mai avansată? Șoseaua de centură ocolitoare a municipiului Botoșani, primul tronson Botoșani-Baisa prin Curtești este în etapa avizării în Comisia tehnică economică la Ministerul Transporturilor, după ce s-a realizat un studiu de siguranță a traficului și a necesitat unele modificări ale proiectului. După ce se primește acest aviz urmează Hotărârea de Guvern cu aprobarea indicatorilor și apoi a doua Hotărâre de Guvern cu decizia de expropiere. Dacă lucrurile merg așa cum ne dorim noi și se încadrează în calendarul estimat, putem avea la începutul anului șantier pe acest prim tronson, care are deja documentație tehnică și prin Zona Metropolitană vom finaliza licitația imediat după ce primi hotărârile de guvern”, a adăugat primarul municipiului Botoșani.
Al doilea tronson al șoselei de centură nu se cunoaște încă.
”Primul pas spre această investiție îl reprezintă studiul de fezabilitate care studiază variantele optime pentru acest traseu. Bineînțeles, va fi de la Șoseaua Iașului până la Victoria. Acest lucru va fi stabilit de specialiști în urma realizării studiilor geo, a situației de pe teren, a condițiilor în care poate fi implementată această șosea de centură, astfel încât să avem jumătate din municipiul Botoșani cu inel ocolitor, investiție care va degreva municipiul de traficul greu și de disconfortul creat astăzi de mașinile care ajung în oraș”, a precizat Cosmin Andrei.