Producătorul de bijuterii Sabrini, care administrează şi o reţea de 32 de magazine la nivel naţional, are în plan intrarea pe piaţa din Germania. Lansarea ar urma să se facă printr-un parteneriat cu un jucător mediu sau mare din această ţară, scrie zf.ro.
„Începând de anul acesta suntem prezenţi la Vicenzaoro, cea mai mare expoziţie de bijuterii din Europa, vom expune şi în toamnă. Ne vom uita la cel puţin un client mediu spre mare cu care să putem lucra în viitor, ne concentrăm atenţia preponderent în piaţa din Germania, acolo unde lucrurile merg foarte bine pe zona bijuteriilor de aur, mai ales verighete. Capacitatea noastră de producţie e suficient de mare, putem realiza cu utilajele pe care le avem cantităţi impresionante de bijuterii“, spune Matei Ioan, general manager şi proprietar al Sabrini, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Sub brandul Sabrini, administrat de compania Irinik din Botoşani, există astăzi 32 de magazine proprii la nivelul ţării, alături de o unitate de producţie în acelaşi judeţ, Botoşani. Povestea companiei a început să se scrie acum 20 de ani, odată cu deschiderea unui magazin însă, ulterior, businessul a tot crescut, fiind integrată şi partea de producţie.
„Partea de productie am demarat-o datorită unei oportunităţi pe care am avut-o – posibilitatea de a accesa fonduri europene. Am avut noroc şi am întâlnit un consultant cu care am reuşit să punem la punct trei proiecte şi am ajuns să investim în total în unitatea de producţie 3,5 mil euro, bani din fonduri europene. Suntem foarte bucuroşi că am făcut pasul acesta pentru că piaţa este foarte dinamică şi schimbările sunt mari“, mai spune el.
Integrarea segmentului de producţie într-un business de bijuterii reprezintă şi un element diferenţiator într-o piaţă care creşte an de an. Primele produse fabricate în unitatea din Botoşani au fost verighetele. Astăzi, circa 40% din vânzările Sabrini reprezintă producţia proprie.
„Marele avantaj al faptului că suntem producători este că avem termene de execuţie mai mici, iar personalizarea verighetelor pentru clienţii noştri se face mult mai repede decât atunci când depindeam de un furnizor extern“, explică Matei Ioan.
Cu toate că produsele pe care au mizat prima dată au fost verighetele, fiind şi primele articole pe care le-au realizat în fabrica proprie de la Botoşani, Ioan Matei spune că acest segment înregistrează o scădere în ultimii ani (oamenii nu se mai căsătoresc), în timp ce restul categoriilor postează o creştere constantă.
„Probabil, sunt mai puţini tineri care se căsătoresc. Din cifre, vedem că verighetele scad însă remarcăm o creştere la inelul de logodnă, mai ales inelul de logodnă cu diamant. Acest produs devine din ce în ce mai popular. Cel mai probabil, tinerii rămân într-o relaţie care nu se finalizează cu căsătoria“, mai spune el.
Sabrini şi-a concentrat foarte mult atenţia pe bijuteriile din aur, astfel că azi argintul mai reprezintă doar 10% din business, situaţia fiind în ton cu tendinţa pieţei în ansamblul său. În ceea ce priveşte producţia proprie, compania realizează doar bijuterii din aur şi platină. Cu toate că platina nu este deloc populară pe piaţa locală, Matei Ioan este de părere că acest material o să câştige tot mai mult teren datorită preţului mult mai scăzut faţă de aur.
„Diferenţa de preţ dintre aur şi platină este destul de mare şi este posibil ca pe viitor acest metal să câştige tot mai multă popularitate pe considerentul acesta. Dacă se va întâmpla asta, suntem pregătiţi să migrăm în producţie către zona de platină din ce în ce mai mult“, precizează el.
Anul trecut, compania Irinik din Botoşani, cea care administrează businessul Sabrini, a obţinut venituri de 75 milioane lei, plus 12% faţă de 2021. Pentru anul acesta este aşteptată o nouă creştere, însă mai temperată, iar asta din cauza contracţiei consumului. Totodată, în acest an, reţeaua de magazine Sabrini se va extinde cu trei unităţi amplasate în centre comerciale din ţară.
Planurile companiei sunt de a se extinde în oraşele mari ale ţării în care firma nu este prezentă, dar antreprenorul ţinteşte şi ca Sabrini să ajungă un jucător pe piaţa regională.
„Dacă totul o să funcţioneze bine local, ne uităm şi la ţările din Europa de Est cu posibilitatea, pe viitor, să deschidem în online şi în offline magazine şi să atacăm pieţe precum Polonia, Cehia şi Ungaria“, mai spune Matei Ioan.