Filmuleţul de 28 de minute va fi folosit la promovarea oraşului în străinăte. Documentarul va fi în engleză şi subtitrat în română.
Filmul este o prezentare generală a municipiului Botoşani. Documentarul va descrie în detaliu 20 de obiective din oraş considerate emblematice pentru noi şi de interes turistic pentru cei care ar vrea să ne viziteze oraşul. Au fost alese pentru filmări clădiri istorice, biserici, muzee, instituţii publice şi parcuri. Filmările au început în iarnă şi se vor termina în toamnă.
Filmul este considerat de municipalitate strict necesar
Edilii spun că acest documentar a fost comandat pentru a fi făcut cadou personalităţilor importante care ne vizizează oraşul. Deasemeni, documetarul va fi folosit şi la târgurile turistice la care Botoşaniul va participa pe viitor. Realizatorii filmului, Media Promotion Bucureşti, vor imprima şi o mie de DVD-uri cu documentarul care vor fi dăruite cu diferite ocazii. „ Investiţia a fost prinsă la bugetul local şi a fost aprobată de Consiliul Local. Prima dată am simţit nevoia de a avea un documentar despre oraş la Târgul de Turism de la Lausanne (n.n: Lozan) , din Elveţia. Toate oraşele importante aveau un astfel de documentar, iar noi doar albumul cu poze editat în urmă cu câţiva ani de Consiliul Judeţean„, a spus primarul Cătălin Flutur.
Aleşii nu-şi amintesc să fi aprobat atâţia bani pentru film
Consilierii locali nu-şi amintesc să fi aprobat o sumă atât de mare pentru realitarea unui film de prezentare a oraşului. Ca şi edilii ei spun că se impunea realizarea documentarului, dar nu cu o sumă atâtâ de mare, mai ales că ne aflăm în criză economică. „Ideea de a promova oraşul printr-un film documentar mi se pare chiar bună, însă suma alocată este exagerat de mare. Cu banii ăştia se turna un film de lung metraj”, consideră consilierul Gheorghe Vâzdoagă. Realizatorii filmului îl contrazic pe consilier şi spun că dimpotrivă, bugetul alocat este unul de criză care abia face faţă cheltuielilor cu filmările. „Pentru cele 28 de minute, se filmează în 20 de locaţii din oraş, timp de 20 de ore şi în patru anotimpuri diferite ale anului. Sigur că filmul se poate face şi cu o mie de euro, dar va ieşi ca de o mie de euro. Filmările se fac în format HD cu aparatură de ultimă generaţie, iar muzica este originală, special compusă pentru acest film. Toate acestea costă bani, şi consider că filmul este făcut cu low budget „, a explicat Radu Tora, directorul general al Casei de Producţie Media Promotion Bucureşti.
Adevărul
Filmul sa contina si imagini de la padoc, atat de cand cainii erau vii (mizerie, suferinta, disperare…) cat si de la casapirea lor si de dupa aia (sacii aceia cu caini morti inauntru, pe care i-a vazut tot mapamondul). Sa contina si imagini cu hingherii care strang cainii de gat cu clestele, sub privirile copiilor inspaimantati. Sa contina si un cadru cu Ghiorghita care a spus: „Da, am omorat 240 de caini, este vreo problema ??” De fapt, daca ma gandesc bine, nu mai e nevoie de aceste cadre in film, deoarece oricum toata lumea stie ce hram poarta Botosaniul, si numele Botosaniului va fi muuuult timp de acum inainte legat de omorarea cainilor si de nimic altceva.