O primărie din județul Botoșani caută firmă care să îi țină contabilitatea, pentru că nu are funcționari pregătiți în acest domeniu. Este vorba de Primăria comunei Blândești, cea care a achiziționează ,,Servicii externalizate de contabilitate in cadrul UAT Comuna Blandesti”.
Administrația locală din Blândești va încheia un contract pentru o perioadă de cinci luni cu o firmă care să asigure serviciile financiar – contabile în schimbul unei de 25.000 de lei, echivalentul a 5.000 lei/lună.
Potrivit Primăriei, firma respectivă se va ocupa de organizarea și tinerea contabilitatii bugetare; de întocmirea lunară a programul de amortizare , întocmirea execuției bugetare și, foarte interesant, este că va colabora la întocmirea proiectului de buget pentru anul 2023.
Tot ea va întocmi statele de plata a salariilor si declarațiile obligatorii si depunerea lor prin semnatura electronica, va înregistrare salariati și contractele de muncă ale acestora in Registrul public de evidenta a salariatilor, dupa modelul REVISAL, gestionat de Ministerul Muncii; și va întocmi lunar situația privind monitorizarea cheltuielilor de personal si o depune la ordonatorul principal de credite, pentru DGFP.
De asemenea, va face plățile la trezorerie și va răspunde întrebărilor controlorilor Curții de Conturi.