Guvernul a aprobat, miercuri, indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Bacău- Pașcani (tronson al A7-Autostrada Moldovei), a anunțat senatorul PSD de Botoșani Lucian Trufin. Potrivit acestuia, proiectul este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență și are o valoare estimată de 7,442 miliarde de lei (cu TVA).
După aprobarea de către Executiv a Proiectului Tehnic și a documentației de atribuire în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, va fi lansată direct licitația pentru construcția celor trei loturi ale autostrăzii Bacău- Pașcani, cu o lungime totală de 77,39 km, după cum urmează:
- Lotul 1 (30,3 km): Săucești (jud. Bacău)- Trifești (jud. Neamț);
- Lotul 2 (18,99 km): Trifești (jud. Neamț)- Gherăești (jud. Neamț);
- Lotul 3 (28.09 km): Mircești (jud. Iași)- Pașcani (jud. Iași).
Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute:
– 9 noduri rutiere;
– 112 poduri și pasaje;
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare;
– 1 Centru de Monitorizare și Informare;
– 2 Spații de servicii;
– 2 parcări de scurtă durată.
Autostrada Bacău-Pașcani va aduce o serie de avantaje economice atât județelor tranzitate, cât și întregii regiuni:
-reducerea costurilor de exploatare și operare ale vehiculelor;
-reducerea accidentelor;
-reducerea costurilor pentru prevenirea poluării mediului.