Soferul unei masini care acum cinci ani a provocat moartea a doua persoane si ranirea altor doua a scapat ieftin in urma procesului care s-a incheiat recent la Judecatoria Suceava. Andrian Costas, de 57 de ani, din Botosani, a fost condamnat la trei ani cu suspendare, solutie care a fost atacata la Curtea de Apel Suceava, acolo unde se va lua o decizie finala. Magistratul care a pronuntat aceasta condamnare a explicat in motivare ca sunt indeplinite toate conditiile pentru ca soferul vinovat sa nu fie trimis la inchisoare. „Pedeapsa aplicata inculpatului pentru concursul de infractiuni nu depaseste trei ani inchisoare, acesta nu a mai suferit anterior nici o condamnare, iar din probele administrate in cauza instanta apreciaza ca scopul represiv, educativ si de preventie al pedepsei poate fi atins si fara executarea acesteia in regim de detentie”, se mentioneaza in motivarea Judecatoriei Suceava.
Totusi, magistratul a considerat ca soferul nu mai poate conduce o masina pe drumurile publice, motiv pentru care lui Andrian Costas i-a fost respinsa cererea de prelungire a dreptului de circulatie.
A intrat cu masina pe contrasens
Accidentul soldat cu moartea celor doua persoane s-a petrecut in apropiere de Dumbraveni, pe data de 21 august 2006. Soferul plecase din Italia cu doua zile mai devreme si, din dorinta de a ajunge cat mai rapid acasa, a condus aproape fara sa se odihneasca. In apropiere de Dumbraveni, autoturismul marca Ford Mondeo condus de Andrian Costas a intrat pe contrasens si a lovit puternic un VW Passat care circula regulamentar. Impactul violent a provocat moartea soferului autoturismului VW Passat, Vasile Harasim, pentru ca la scurt timp sa-si piarda viata si Ilie Holospin, un barbat aflat pe bancheta din spate. Un alt barbat aflat in masina mortii a suferit rani pentru vindecarea carora s-a tratat o luna si jumatate, iar femeia aflata in autoturismul Ford Mondeo impreuna cu Andrian Costas a fost si ea ranita, medicii stabilind ca are nevoie de 14-15 zile de ingrijiri medicale.
Patru expertize pentru a ajunge la concluzia initiala
Dosarul a fost finalizat dupa aproximativ un an de zile, iar in iulie 2007 a ajuns la Judecatoria Suceava. De atunci si pana in urma cu aproximativ o luna, cand s-a pronuntat prima sentinta, dosarul a batut mai mult pasul pe loc. De-a lungul timpului au fost dispuse patru expertize, concluzia fiind aceeasi ca la inceputul anchetei. Mai exact, „accidentul s-a produs ca urmare a neadaptarii vitezei la conditiile de drum (carosabil umed intr-o curba la stanga) de catre conducatorul vehiculului Ford. Urmare a faptului ca acest vehicul circula cu viteza de 88,6 km/h, a intrat intr-un proces de derapaj, deplasandu-se catre exteriorul curbei, conducatorul auto pierzand controlul directiei de mers si patrunzand pe contrasens si lovind autovehiculul Volkswagen, care circula din sens opus cu viteza de 60 km/h. Partea vatamata nu ar fi putut evita producerea accidentului, timpul disponibil pentru efectuarea unei manevre de evitare fiind de doar 1,35 secunde”.
Mai trebuie spus ca soferul care a decedat era baut, avand o alcoolemie de 0,70 grame la mie, dar anchetatorii au stabilit ca acest amanunt nu are relevanta in ceea ce priveste ancheta si vinovatul de tragedie.
Monitorul de Suceava