Parchetul European investighează modul în care se realizează varianta de ocolire a Bârladului. Este vizat atât constructorul care execută lucrarea, cât şi mai mulţi oficiali locali implicaţi în realizarea cu fonduri europene a celui mai mare şi important obiectiv al municipiului Bârlad, potrivit Adevarul. Este vorba despre societatea Tehnic Asist și SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoşani.
Suma pusă la bătaie de Uniunea Europeană pentru realizarea şoselei de ocolire a Bârladului este ameţitoare: 223.672.793.15 lei (inclusiv TVA), banii fiind asiguraţi prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Conform spuselor primarului municipiului Bârlad, Dumitru Boroş, s-ar fi executat până acum circa 35% din lucrările la varianta ocolitoare a oraşului. Modul cum se realizează lucrările nu pare să aibă loc aşa cum cer reglementările europene, dovadă că Parchetul European condus de Laura Codruţa Kövesi a demarat deja o investigaţie amănunţită în acest caz. Procurorii europeni au suspiciuni că materialele folosite la lucrări sunt de proastă calitate. Aceştia verifică deja documentele de achiziţie şi de certificare a calităţii materialelor, precum şi existenţa unor eventuale declaraţii ori rapoarte privind calitatea acestora, depuse de către constructor.
Licitaţia organizată de CNAIR pentru execuţia lucrărilor la şoseaua de centură a Bârladului a fost câştigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoşani, iar proiectant este Search Corporation SRL Bucureşti. Termenul de execuţie a variantei ocolitoare a Bârladului este sfârşitul anului 2022.