Șoferii care vor să devină profesioniști, adică să conducă un camion sau un autobuz, sunt cei mai fericiți. Potrivit avocatnet.ro, codul rutier în vigoare ar urma să fie modificat. Astfel, se reduce vârsta de obținere a permisului de conducere.
Un proiect de lege adoptat de către Guvern spune că șoferii vor putea susține examenul pentru obținerea permisului de conducere mai devreme. Însă, nu toți românii care visează să devină șoferi profesioniști vor putea da examenul mai devreme, ci numai o anumită categorie. Adică persoanele care urmează un curs destinat obținerii unui certificat de calificare profesională inițială.
O serie de modificări pentru șoferi. Avantaje și dezavantaje
Totodată, se dorește modificarea actualului Cod rutier, prin reducerea vârstei de la care este posibilă examinarea pentru obținerea permisului de șoferi profesioniști, de camion sau de autobuz. Singura condiție este ca aceștia să aibă deja la activ un curs pentru obținerea unui certificat de calificare profesională inițială.
„Permisul de conducere pentru categoriile de vehicule C și CE se eliberează de la vârsta de 18 ani (…) în prezența instructorului auto atestat sau a examinatorului din cadrul autorității competente în timpul desfășurării cursului practic, respectiv a probelor practice pentru obținerea certificatului de calificare profesională inițială, denumit în continuare CPI”, prevede documentul.
Mai exact, românii vor putea deveni soferi de camion din momentul în care au împlinit vârsta de 18 ani, adică sunt majori.
De cealaltă parte, proiectul de lege mai prevede reducerea vârstei la care poți susține examen pentru a deveni șofer de autovehicule din categoria D și DE, în aceleași condiții ca mai sus. Astfel, te vei putea urca la volanul unui autovehicul din categoria D și DE la vârsta de 21 de ani, nu 24, așa cum e în prezent.
Ce se întâmplă în momentul în care pleci în curse, în afara granițelor
Printre atâtea avantaje există și un dezavantaj. Deși vei putea conduce cu permis auto pentru profesioniști mai devreme, nu vei avea voie să pleci în curse, în afara granițelor. Motivul ar fi că aceste permise vor fi eliberate de autorități “cu înscrierea în acesta a codului național pentru atestarea valabilității categoriei numai în cazul conducerii vehiculului pe teritoriul României”.
Autovehiculele din categoria C sunt cele a căror masă totală maximă autorizată este mai mare de 3.500 kg, proiectate și construite pentru transportul a cel mult opt pasageri în afara conducătorului auto, potrivit Codului Rutier.
Categoria CE sunt acele autovehicule formate dintr-un camion și o remorcă sau semiremorcă, cu masă totală maximă autorizată mai mare de 750 kg.
În ceea ce privește categoriile D și DE, este vorba de autovehiculele destinate transportului de persoane, cu mai mult de opt locuri pe scaune. În calcul nu este inclus locul conducătorului. De regulă, ansamblul este format dintr-un vehicul și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg.
Sursa: playtech.ro