Industria alimentară, a băuturilor, restaurantelor reprezintă domenii care sunt de multe ori influențate de tendințe dar și de cererea clienților. Având în vedere că numărul celor care comandă mâncare online este în creștere, la fel de mult începe să se pună accent pe sustenabilitate și pe impactul pe care livrările de mâncare la domiciliu îl pot avea asupra mediului înconjurător.
Potrivit statisticilor, doi din trei consumatori se preocupă mai mult dacă mâncarea este ambalată în mod sustenabil, decât acum 5 ani. Tot mai mulți consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru produsele care provin de la afaceri preocupate de mediul înconjurător, iar unii spun că ar fi dispuși să plătească chiar și o taxa suplimentară pentru ambalaje ecologice, dacă aceasta nu se reflectă în costul total al produselor.
Adevărul este că, cu mii de tone de plastic care ajung în râuri și oceanele lumii, nevoia de ambalaje ecologice și sustenabile – în special pe piața livrării produselor alimentare – este semnificativă. Restaurantele pregătite să facă această schimbare nu se vor distinge doar față de concurenții lor, ci se vor bucura și de un segment complet nou de clienți care sunt gata să le aleagă produsele și serviciile celor care aleg că sunt preocupați să facă această schimbare în bine.
Schimbări mici cu impact mare
Deși este de înțeles că implementarea unei game complet noi de produse pentru ambalare nu se poate face peste noapte, există câteva lucruri pe care fiecare restaurant care oferă livrare sau mâncare la pachet le poate pune în practică simplu și rapid:
- Renunță să mai adaugi în pachetul cu mâncare cutii de sos și pachete de alte condimente, fără că acestea să fie solicitate de către client. Cel mai bine este să îl întrebi pe cumpărător dacă are nevoie de atâtea condimente sau cutii cu sos și dacă are nevoie de extra produse, te poți gândi la o opțiune de a le pune într-un singur recipient.
- Restaurantele de regulă includ ustensile de plastic, paie și șervețele în pachetul cu mâncare. Pentru că mulți dintre cei care comandă vor mânca acasă sau la birou se presupune că vor avea la îndemână toate aceste accesorii de servit masa, încă să nu mai fie nevoie să le găsească și în pungă cu mâncare. Atunci când este plasată comandă de mâncare ar fi de preferat să poată fi bifată această opțiune, pentru a ști exact dacă clientul are sau nu nevoie de tacâmuri, șervețele și așa mai departe.
- Elimina ambalarea în exces a produselor. Sunt și acum restaurante unde, după ce preparatul este pus în cutie, această este apoi împachetată și într-o folie de plastic, iar apoi totul intră în sacoșa de transport. Evaluează exact dacă mâncarea pe care o vinzi la pachet nu ar putea fi ambalată mult mai simplu.
- Mâncarea de la restaurantul tău a fost comandată online, ceea ce înseamnă că cei care comandă pot găsi tot pe internet și meniul pe care îl oferi. Sau cel puțin așa ar trebui să se întâmple. În acest caz nu va mai fi nevoie să pui meniul printat pe hârtie în pachetul cu mâncare pe care i-l livrezi.
Ai curajul să faci pasul următor
Cu siguranță, sustenabilitatea nu se oprește aici atunci când este vorba să iei măsuri pentru afacerea ta. Numărul celor care încep să aibă un stil de viață cât mai eco friendly este în creștere și la fel de numeroși încep să fie și cei care sancționează într-un fel sau altul acele afaceri, branduri, decizii care nu se aliniază acestor valori care au în centru grija pentru mediul înconjurător.
Atunci când ai un restaurant și livrezi mâncare la domiciliu ori vinzi mâncare la pachet, gândește-te dacă nu este momentul să înlocuiești complet tot ce înseamnă plastic cu ambalaje biodegradabile disponibile pe piață. Sunt multe opțiuni din care poți alege, cele mai multe realizate din materiale naturale, de bună calitate care îndeplinesc o cerință majoră: nu distrug mediul înconjurător!