„Internaţionalismul- diversitatea culturală în activităţile cu preşcolarii”, proiect implementat la Hilişeu Horia

proiect Grădiniţa IezerGrădiniţa cu program normal Iezer- comuna Hilişeu Horia a fost, sâmbătă, 19 martie 2011, gazda Cercului pedagogic al educatoarelor ce a avut ca temă  anuală de studiu „Internaţionalismul- diversitatea culturală în activităţile cu preşcolarii”.

La activitate au fost prezente educatoarele de la grădiniţele nr. 6, 4, Cornestone-Dorohoi şi de la grădiniţele  din comunele Dersca, Lozna, Suharău şi Broscăuţi. De asemenea, la eveniment a luat parte şi directorul coordonator al Şcolii Hilişeu, profesorul Iulian Nechifor, şi coordonatorul educativ Daniela Hluşcu.

Activitatea a fost  susţinută de responsabila comisiei metodice a educatoarelor, institutor Mihaela Sandu, iar programul a curpins:

– informare de specialitate „Parteneriatele internaţionale-mijloc de cunoastere şi întelegere a diversităţii culturale”

– prezentarea proiectului de parteneriat internaţional Comenius- „Roads to the roots”

– vizionare de materiale foto şi video  ce reflecta activitatile desfasurate la reuniunile de proiect din Turcia,Bulgaria si Romania in cadrul parteneriatului

– vizionarea DVD-ului cu activitatea susţinută de copiii de la Grădiniţa Iezer în cadrul parteneriatului

– prezentarea  produselor finale realizate pe parcursul celor doi ani de proiect

-prezentare de harti, mape, pliante, cărţi din ţările partenere în proiect.

– ateliere de lucru, chestionare

De asemenea, oaspeţii au avut ocazia să admire o frumoasă expozitie de costume populare din Turcia, Bulgaria şi România.

Activitatea a fost apreciată ca fiind deosebită atât de către invitaţi, cât şi de responsabila Cercului pedagogic, prof. Mariela Dupu, de la Grădiniţa nr.6 Dorohoi, care a concluzionat că „dascălii şi copiii sunt cei care promovează imaginea reală a României în lume.

Activitatea pe care am văzut-o astăzi demonstrează că proiectele de parteneriat şcolar internaţional au un rol major în cunoaştere şi înţelegerea diversităţii culturale , dar, în acelaşi timp, demonstrează că în grădiniţele şi şcolile din mediul rural  se desfăşoară activităţi educative interesante în beneficiul copiilor, părinţilor şi al comunităţii locale„, a adăugat Dupu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *