Realizarea buclei de tramvai din zona gării, pusă sub semnul întrebării dacă va mai fi realizată. Dacă prin proiectul făcut în 2006 investiţia ajungea undeva la 600.000 lei, acum costurile s-au triplat ajungând până la aproape 1,8 milioane lei, potrivit ultimelor estimări ale reprezentanţilor Eltrans. Costurile sunt destul de mari, spun reprezentanţii Primăriei Botoşani, iar în bugetul din acest an nu au fost prinşi decât 600.000 lei. Victor Ivănescu, directorul Eltrans, a declarat că proiectul vechi trebuie reactualizat şi că în acesta sunt prevăzute macazuri manuale, ori ar trebui măcar trei macazuri automate.
„Mai mult, cei care au făcut în 2006 proiectul nu au prevăzut o ieşire şi în Calea naţională. ca acest proiect să devină funcţional trebuie reactualizată documentaşţia şi refăcuţi indicatorii tehnico-economici. Această buclă se tot face din 2005 încoace şi pentru noi ar însemna o economie lunară de 200.000 lei„, a spus Ivănescu.
De partea cealaltă, Executivul Primăriei consideră suma vehiculată pentru realizarea buclei de la gară prea mare. Mai mult, în bugetul din acest an s-au alocat numai 600.000 lei pentru această investiţie.
„Am prins bani pentru bucla de la gară, unde să se întoarcă tramvaiul. Am spus că o vom face, însă, după ce am prins banii respectivi vedem un punct de vedere al Eltransului care ne spune că investiţia se ridică undeva la 2 milioane lei. În mod cert, dacă este vorba de 2 milioane lei eu voi fi primul care mă voi opune. Calculând cât curent consumă acele tramvaie care nu se vor mai duce până în zona industrială, pentru că unul se va duce unul nu, numai în zilele de sâmbătă şi duminică, dacă facem un calcul cred că ne trebuie vreo 50 de ani să ne amortizăm investiţia respectivă. Nu cred că s-ar mai justifica o investiţie de 20 miliarde lei numai pentru a întoarce câteva tramvaie sâmbăta şi duminica„, a spus viceprimarul Florin Ghiorghiţă.