Zone blestemate pe soselele judetului

De anul acesta, Botosaniul va figura pe harta soselelor din Romania cu doua "puncte negre". Este vorba de drumul european E58, la iesirea din localitatea Vladeni catre Hutani, si de drumul national spre Dorohoi, DN29B, in apropiere de Braesti, acolo unde, an de an, au fost inregistrate accidente mortale.

 "Vom face un nou recensamant al accidentelor grave si vom analiza situatia. Daca pe o durata de cinci ani, pe o lungime de un kilometru au avut loc 10 accidente grave, oficial am putea anunta existenta <punctelor negre>", a spus comisarul sef Dumitru Zmau, seful Serviciului Politiei Rutiere (SPR).

Situatia pare sa nu fi deschis ochii autoritatilor, care se arata insensibile la aceste tragedii. De o lunga perioada nu se face nimic pentru a se opri macelul. Singurele masuri luate au fost limitarea vitezei de deplasare si montarea unor indicatoare de avertizare asupra pericolelor, dar efectele au fost insesizabile. Anul trecut, in apropiere de Braesti au fost noua accidente grave, iar la Vladeni sase. Pe 20 aprilie 2010, o batrana si-a pierdut viata, iar patru barbati au ajuns in stare grava la spital, dupa ce masinile in care se aflau s-au ciocnit la intrarea in Braesti. La inceputul lunii octombrie, doi barbati si o femeie au vazut moartea cu ochii cand masinile in care se aflau s-au ciocnit frontal la doi pasi de "curba mortii" de la iesire din Braesti. Acolo au murit doar in ultimii ani Neculai Aboaice, administratorul Seminarului Teologic din Dorohoi, Iulian Aboaice, fiul acestuia, Nicu Albu de 33 de ani, militar la o unitate din Botosani, dar si taximetristul Daniel Barbacaru. Alte persoane au ramas cu sechele pe viata din cauza accidentelor. Satenii cred ca seria accidentelor grave din zona nu este intamplatoare, batranii spunand ca exact in locul cu pricina a fost cu ani in urma cimitirul satului.

Alte tragedii s-au petrecut pe drumul spre Suceava. Pe 21 mai 2010, o tanara de 26 de ani si copilul ei de doar un an au murit dupa ce masina lor s-a ciocnit cu un autocar. La inceputul lunii octombrie, alte doua tinere si-au pierdut viata dupa ce Opelul in care se aflau s-a izbit mai intai de masina care circula in fata, iar mai apoi de un copac de pe marginea drumului.

Calitatea proasta a asfaltului, confirmata de analize

Conform politistilor, calitatea proasta a asfaltului si nerespectarea vitezei legale sunt principalele cauze ale tragediilor. "Am pus limitare de 40 de kilometri la ora, nu o respecta nimeni, am pus indicatoare, nu le respecta nimeni. Acum soferii din judet sunt mai atenti, insa problema este cu cei care nu cunosc calitatea deficienta a drumului", a spus unul din politisti.

In aprilie 2008, SPR a contactat Compania Nationala de Autostrazi, iar analizele efectuate pe carosabilul spre Suceava au confirmat calitatea proasta a asfaltului. Datele stranse au aratat ca, cel putin din punctul de vedere al rugozitatii, soseaua reprezinta un pericol. Astfel, potrivit determinarilor oficiale facute de laboratorul CESTRIN Bucuresti, calitatea suprafetei umede a caii de rulare ar fi "mediocra". La originea acestei stari de fapt ar fi, spun cei care circula pe aceasta sosea, criblura pusa acum cativa ani. Fiind din piatra calcaroasa, aceasta a intrat in asfalt, iar soseaua a devenit extrem de alunecoasa chiar si pe vreme buna. Din acest motiv, au existat zile in care pe tronsonul dintre Hutani si Vladeni mai multi soferi s-au rasturnat cu masinile desi soseaua era uscata.

"Noi stim despre ce este vorba, dar nu depinde de noi, ci de prioritatile celor de la centru", a fost explicatia unui angajat al Sectiei de Drumuri Nationale.

Drumuri periculoase si in celelalte judete

Prin comparatie, judetul Suceava are sapte puncte negre, iar Clujul e trecut pe harta cu 29 de zone "mortale". Cele mai multe victime sunt pe DN1 – Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sibiu-Sebes-Alba-Cluj (48 de puncte negre), DN2 – Bucuresti-Urziceni-Buzau-Ramnicu Sarat-Focsani-Bacau-Roman-Falticeni-Suceava-Siret (49 de puncte negre) si DN7 – Bucuresti-Titu-Gaiesti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Sebes-Deva-Arad-Nadlac cu 24 de puncte negre.

Doua accidente grave pe saptamana

Anul trecut in judet au fost inregistrate 93 de accidente grave soldate cu 33 de morti si 87 de raniti grav. Comparativ cu situatia din 2009, anul trecut numarul accidentelor de circulatie grave a scazut totusi cu 26,19%, al persoanelor decedate cu 5,71%, iar al persoanelor ranite grav cu 23%.

Castilio.JPG