Dacă ai un iPhone X într-o stare bună de funcționare și estetică, poate că ar trebui să ai grijă de el. iPhone X are toate șansele să devină un telefon clasic, deci foarte căutat mult după ce vom fi trecut la modele mult mai avansate.
Într-un fel, există o paralelă între iPhone X și prima generație de iPhone. În 2007, Apple reinventa modul în care oamenii priveau un smartphone. Cu ecranul său „uriaș”, de 3.5”, Apple promitea o experiență de utilizare cu mult mai bună decât ceea ce Blackberry, Motorola și Nokia ofereau până la acel moment. iPhone aducea tehnologii precum multitouch, desktop-class browser, conținut HTML în aplicația Mail, o căsuță vocală unde puteai să alegi mesajele pe care doreai să le asculți prima dată și experiențe video și audio demne de compania care și-a construit notorietatea prin iPod și iTunes.
Primul iPhone a fost considerat doar un trend cu o durată de viață scurtă. Majoritatea celor din presă au considerat că ecranul este prea complicat pentru utilizatorii de rând, care preferau butoanele fizice. De asemenea, lipsa funcțiilor enterprise nu a convins mediul business. Apple avea să le adauge începând cu iPhoneOS 2. Totodată, primul iPhone era considerat mult prea scump. Majoritatea smartphone-urilor erau vândute la un preț de $200, împreună cu un abonament. Apple a ales să vândă primul iPhone la un preț de $499 pentru o versiune de 4 GB de stocare. Justificarea americanilor a fost de legendă: cumpărătorii unui smartphone obișnuit aleg un iPod pentru a se bucura de muzică și video. Telefonul care le face pe toate ar trebui să coste cât aceste două categorii de produse la un loc. Totuși, iPhone 3G avea să fie vândut pentru $199.
La peste 10 ani distanță de la lansarea primului iPhone, există modele care se vând pentru foarte mulți bani. Cele mai căutate sunt cele în variantă sigilată, pentru care se rezervă zeci de mii de dolari. Este în stare iPhone X să aibă parte de aceeași căutare peste 10 ani? Semnele ar spune că da.
Tehnologiile pe care iPhone X le-a oferit utilizatorilor săi au reprezentat un salt semnificativ. Design-ul nou, ecranul OLED, cu o ramă simetrică, tehnologia FaceID și alte lucruri minore au generat un interes vizibil mai mare. La fel ca primul iPhone, iPhone X a adus un preț pe măsură $999. Această sumă a generat o dezbatere generală care s-a întins pe mai multe luni. Mulți spun că aceasta continuă, din moment ce iPhone XS Max pornește de la $1149.
Chiar și ieftinirea după un an a fost repetată în cazul lui iPhone X. Același design, același FaceID au revenit un an mai târziu sub forma lui iPhone XR. De data asta, prețul de pornire este de $749.
La fel ca prima generație, iPhone X a fost și este în continuare comparat cu modele mai ieftine și teoretic mai capabile, păstrând acea idee de exclusivitate de care telefoanele Apple se bucură. O altă asemănare este scepticismul cu care prețul a fost întâmpinat. Analiștii au considerat că iPhone X va genera cele mai slabe vânzări din generația respectivă. În același an 2017, Apple lansase și modelele iPhone 8 și iPhone 8 Plus, modele ce porneau de la prețul de $799. Cu toate acestea, iPhone X s-a dovedit a fi cel mai popular smartphone din lume pentru primele 6 luni de disponibilitate în magazine.
Întrebarea pe care trebuie să ne-o punem la final este dacă iPhone X va deveni un clasic în măsura în care primul iPhone demonstrează că a devenit. Toate datele de mai sus indică faptul că da. Însă un clasic este definit și de exclusivitate. Apple a vândut 1.4 milioane de iPhone-uri în primul an în care iPhone a fost disponibil. În ultimii ani, cifra anuală se învârte în jurul a 200 de milioane. Totuși, dacă pui mâna pe un iPhone X astăzi, ai grijă de el și poate peste 10 ani vei vinde un clasic pentru bani mulți.