Mihai Ţâbuleac, preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, a adus joi o serie de critici la adresa Guvernului, considerând incorecte măsurile luate de acesta pentru ieşirea din criza economică. Acesta a arătat că reducerile unitare cu 25% a salariilor bugetare nu reprezintă o soluţie. În opinia sa, era preferabilă o restructurare a aparatului bugetar, în aşa fel încât să se creeze o eficientizare a activităţii.
„S-a aplicat măsura ca o pedeapsă şi nu ca un demers pentru îmbunătăţirea situaţiei din punct de vedere financiar. Mai concret, în momentul în care ai tăiat salariile la toţi cei din aparatul bugetar, primul efect este deposedarea de motivaţie şi descurajarea tuturor salariaţilor, ori lucru ăsta trebuia evitat", a spus Mihai Ţâbuleac.
Totodată, acesta a făcut referire şi la faptul că nu se fac eforturi pentru accesarea celor 30 miliarde de euro puse la dispoziţie de Uniunea Europeană cu titlu nerambursabil, bani ce ar facilita ieşirea din criză.
„Într-un moment ca acesta în care România ia măsuri după măsuri în defavoarea cetăţenilor pentru că le cere finanţatorul, respectiv FMI, avem o sumă alocată cu titlul nerambursabil, de către UE, de aproximativ 30 de miliarde de euro şi eu consider că această sumă este suficientă pentru eliminarea oricărei crize din comunitatea românească şi pentru aducerea în stare de inutilitate a oricărei măsuri de austeritate, cu o condiţie: autorităţile de management ale programelor de absorbţie ale fondurilor europene, care sînt în totalitate în subordinea şi în structura Guvernului, să facă cu adevărat management de proiect şi nu un arbitraj al factorilor implicaţi în lucrările de investiţii”, a mai spus Ţâbuleac, care consideră incorectă decizia primului ministru de a-i pune la treabă pe prefecţi şi a transmite lunar stadiul implementării proiectelor europene, în loc să lase această treabă pe umerii autorităţilor de management din ministere.
Şeful CJ a criticat şi modul în care Ministerul Transporturilor gestionează situaţia pe drumurile din ţară, şi în particular, din judeţul Botoşani care au devenit „o ruşine” pentru acest minister.
„Sectorul Botoşani – Târgu Frumos, sectorul Botoşani – Ştefăneşti, sectorul Rădăuţi Prut – Ştefăneşti, acesta din urmă reprezintă o ruşine pentru Ministerul Transporturilor pentru că acolo nu s-a făcut niciodată vreo lucrare de modernizare şi iată a ajuns în momentul acesta graniţă a Uniunii Europene”, a conchis Ţâbuleac.