Inscrieri pentru concursul national scolar pe probleme de mediu „Patrula Eco”

         Săptămâna trecută, Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie şi Editura DECESFERA MEDIA au lansat a treia ediţie a concursului naţional PATRULA ECO. Concursul se derulează în perioada septembrie 2010 – iunie 2011 şi se află în calendarul activităţilor educative al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Concursul “Patrula Eco” este dedicat şcolilor care doresc să se implice în programe de educaţie pentru mediu şi oferă posibilitatea implicării elevilor si cadrelor didactice în rezolvarea problemelor de mediu, alături de partenerii instituţionali locali.  În cadrul celei de-a doua ediţii (anul şcolar 2009/2010) a Concursului Naţional “Patrula Eco” au fost înscrise 216 unităţi şcolare din întreaga ţară.  Judeţul Botoşani a avut înscrise 21 de patrule, din care au facut parte 1800 de elevi coordonaţi de 40 de cadre didactice. Din cele 21 de patrule, 14 au fost din mediul urban şi 7 din mediul rural. Numărul mare al unităţilor şcolare ce provin din mediul urban explică faptul că există un interes mult mai mare asupra problemelor mediului înconjurător, deoarece, în mediul urban, aceste probleme sunt mult mai frecvente şi mai numeroase decât în comunităţile rurale. Categoriile unităţilor şcolare implicate în proiectul “Patrula Eco” au fost diverse: 11 şcoli generale, 7 licee/grupuri şcolare/colegii şi 3 şcoli de arte şi meserii. Acest fapt reflectă interesul pentru protejarea şi evidenţierea problemelor de mediu a elevilor din diferite categorii de vârstă. Regulamentul concursului este disponibil pe site-ul www.ccdg.ro, iar o patrula poate fi inscrisa până la 20 noiembrie 2010. Vor fi 7 luni de competitie efectiva (noiembrie-mai). Concursul din acest an aduce noutăţi participanţilor: agende speciale destinate copiilor de vârstă preşcolară şi posibilitatea ca o patrula de 50 de elevi să fie coordonată de 2 cadre didactice.

"Considerăm că participarea la acest concurs reprezintă o experienţă utilă pentru elevi şi cadre didactice atât în depistarea problemelor de mediu, dar şi în prezentarea faptelor bune care au ca scop protejarea mediului înconjurător. De asemenea, prin faptul că proiectul este interactiv şi se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar, elevii sunt permanent în contact cu ceea ce se întâmplă în jurul lor, proiectul contribuind astfel la o diseminare permanentă a mesajelor ecologice", a declarat Sorin Grindei, directorul Agentiei de Protectia Mediului Botosani.