Efectele crizei economico-financiare şi în special politica de reglementare a preţurilor la energie promovată de către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei au afectat din punct de vedere financiar companiile Grupului E.ON în România, se arata ntr-un comunicat al companiei furnizoare de electricitate. În acest context negativ, companiile E.ON au fost constrânse să adopte o politică mai strictă de recuperare a datoriilor acumulate de clienţii rău-platnici, marea majoritate dintre aceştia fiind instituţii din portofoliul statului. Astfel, deşi sistarea serviciilor rămâne ultima măsură la care E.ON va apela, această măsură este necesară pentru a nu permite creşterea nivelului creanţelor.
Societatea Apa Grup Botosani a acumulat începând cu luna septembrie 2009 până la 25 august a.c., datorii totale de peste 2 160 000 RON faţă de E.ON Moldova Furnizare. Din aceste datorii circa 1 850 000 RON reprezintă datorii restante urmare a neachitării contravalorii energiei electrice consumate şi a penalităţilor pentru întârzieri la plata facturilor.
"Compania nostră a avut în permanenţă o deschidere totală pentru dialog şi negociere în vederea găsirii de soluţii, însă dat fiind faptul că obligaţiile de plată asumate de către Apa Grup prin contractul de furnizare a energiei electrice şi prin convenţiile încheiate cu societatea noastră nu au fost îndeplinite, E.ON Moldova Furnizare a fost nevoită să sisteze ieri, 26 august, furnizarea energiei electrice către societatea în cauză. În aceste condiţii, considerăm că responsabilitatea pentru impactul social al măsurii de deconectare aparţine în totalitate societăţii Apa Grup.
E.ON Moldova Furnizare işi exprimă încrederea că Apa Grup Botoşani împreună cu autorităţile locale vor identifica soluţii pentru plata datoriilor restante şi aşteaptă din partea acestora propuneri viabile în acest sens, pentru a relua furnizarea energiei electrice către această societate", se arata in comunicatul E.ON