Pentru reducerea evaziunii fiscale și asigurarea unui mediu concurențial corect pentru toți contribuabilii, Ministerul Finanțelor Publice va implementa la nivel național noul sistem de case de marcat. Astfel, în 24 mai a.c. a fost aprobată Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2018 potrivit căreia operatorii economici sunt obligaţi să se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, după cum urmează:
- până la 1 septembrie 2018 în loc de 1 iunie 2018, în cazul contribuabililor mari sau mijlocii;
- până la 1 noiembrie 2018 în loc de 1 august 2018, în cazul contribuabililor mici .
Termenele de 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018 sunt termene finale, iar procesul de implementare a aparatelor de marcat dotate cu jurnal electronic este în plină desfășurare.
Intenția Ministerului Finanțelor Publice este ca acest proces să se deruleze fără afectarea activității operatorilor economici, urmând ca, până la finalizarea implementării noilor aparate de marcat, organele de control abilitate să deruleze o serie de acțiuni de tip preventiv și de îndrumare.
La Botoșani, societatea Microtehnica SRL vine cu o ofertă avantajoase de case de marcat fiscale și cântare comerciale. Casele de marcat pot fi achiziționate începând cu 980 de lei, iar cântarele la un preț începând de 590 de lei.
Click aici pentru a vedea oferta de case de marcat!
Informații suplimentare puteți obține la sediul firmei din strada Cuza Vodă 24 (după Casa Sindicatelor), dar și la telefoanele 0231.533.346, 0744540671 sau 0745628291.
Noutatile principale ale noilor case de marcat:
- jurnal electronic (se stocheaza electronic intr-un modul cu card SD) – Nu se mai tipareste jurnalul (copiile tuturor bonurilor) si in concluzie nu se mai arhiveaza jurnalul tiparit.
- casele de marcat (cum sunt cele din marca Datecs) au inclus modulul GPRS prin care casa de marcat se va conecta la Serverul ANAF. Nu necesita o conexiune la internet suplimentara.
- ANAF a comunicat ca rapoartarea jurnalelor electronice se va face din 01.08.18, astfel ca toti cei care au tranzactii pe august sunt obligati sa raporteze pana cel tarziu 20.09.2018.
- Raportarea se va face descarcand manual fisierele din casa de maract pe un Stick sau direct in PC si adugate unei declaratii ce se depune pe Spatiul Virtula Privat al ANAF, utilizand semnatura electronica.
- Nu este obligatorie conectarea casei de marcat la un soft de gestiue si/sau vanzare, cu sau fara scaner. Acestea sunt optionale dar utilizarea pot usura procesul de vanzare si/sau gestiune.