Compania Lidl a anunțat că elimină din sortiment articolele de unică folosință din plastic până la sfârșitul anului 2019. Măsurile de reducere a cantității de deșeuri de plastic fac parte din strategia de sustenabilitate a Lidl pentru un viitor mai bun.
După ce Lidl România a anunțat că, până în anul 2025, va reduce cu 20% cantitatea de plastic utilizată, compania prezintă primele măsuri concrete. Astfel, într-o primă fază, Lidl va renunța până la sfârșitul anului 2019, la vânzarea de articole de unică folosință din plastic, cum ar fi pahare, farfurii adânci și întinse, dar și linguri și furculițe. Măsura va fi luată în toate cele peste 225 de magazine Lidl din România.
„Strategia noastră privind plasticul urmărește o abordare clară, și anume: prevenire – reducere – reciclare. Prin renunțarea la aceste articole de unică folosință, prevenim punerea în circuit a unei cantități suplimentare de plastic și contribuim astfel la îmbunătățirea bilanțului nostru în ceea ce privește utilizarea acestui material“, a declarat Marco Giudici, VP Achiziții și Marketing în cadrul Lidl România.
O parte integrantă a activității Lidl este colectarea selectivă a deșeurilor din magazine, depozite, sediile centrale și regionale ale companiei și trimiterea lor către centrele de reciclare. Această măsură este detaliată în primul raport de sustenabilitate al Lidl România, publicat în luna mai a acestui an.
Despre strategia la 360 de grade a Grupului Schwarz pentru gestionarea plasticului
Unul dintre liderii mondiali din domeniul retailului, grupul Schwarz, din care fac parte Lidl și Kaufland, este conștient de responsabilitatea sa, în special în ceea ce privește mediul și a luat o serie de măsuri în acest sens. Ca parte dintr-o strategie amplă, la 360 de grade, pentru gestionarea plasticului, Grupul Schwarz dezvoltă constant măsuri și le implementează la nivel internațional. Această strategie își propune să reducă consumul de plastic și să închidă cicluri, potrivit unui comunicat al companiei.