Municipiul Botoșani se asociază cu comuna Curtești pentru realizarea unei șosele de centură. Vezi cum arată proiectul!

Primaria BotosaniMunicipiul Botoşani se asociază cu comuna Curteşti şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Botoşani” pentru derularea procedurilor de achiziţie publică in vederea finanţării şi realizării obiectivului de investiţie „Şosea de centură a municipiului Botoşani prin comuna Curteşti”. Potrivit unui proiect de hotărâre de Consiliu Local, există trei variante de traseu: în prima variantă startul s-ar da de la sensul giratoriu Dedeman și ar merge paralel cu râul Dresleuca, traseul urmând să se finalizeze la sensul giratoriu – Lebăda, cu o lungime de aproximativă de 4100m.

În cea de-a doua variantă, traseul are aceeași configurație până la ieșirea de pe viaductul ce traversează zona locuită inclusiv DJ207N, în timp ce la a treia variantă traseul pleacă din sensul giratoriu – Dedeman și urcă printr-un debleu pe partea dreaptă a versantului, paralel cu pădurea și la limita terenurilor agricole. În această parte traseul ajunge în zona locuită a satului, existând un culoar de trecere până la DJ207N. Pe această variantă există posibilitatea de legătură a șoselei de centură cu DJ207N – printr-un sens giratoriu.

like facebookProiectul vizează, potrivit raportului de specialitate a Primăriei Botoșani, realizarea unei căi de transport rutier de centură pe drumul european Iași-Botoșani continuând cu drumul european Botoșani-Suceava, ocolind municipiul Botoșani, prin zona Lebăda de pe arealul unității administrativ teritoriale Curtești, prin zona unității militare „Petru Rareș” din municipiu, ieșirea fiind în apropierea complexului comercial „Dedeman”. Șoseaua de centură este vizată a fi realizată pe teritoriile unităților administrativ – teritoriale Botoșani și Curtești.

În prezent, tranzitarea municipiului Botoșani se realizează prin interiorul orașului. Dezavantajele pentru municipiu le reprezintă faptul că drumul actual de centură trece pe Bulevardul Mihai Eminescu, pe strada Petru Rareș (îngreunând traficul auto), pe strada Maior Ignat, cu carosabil îngust și cu perturbarea masivă a zonei (cartier de locuințe), apoi pe strada Kogălniceanu și Pacea (așa numitul Ocolitor Pacea), ieșire la sensul giratoriu Sucevei – Poligon ACR (ieșire aglomerată și care va deveni foarte aglomerată după deschiderea Parcului de Agrement Cornișa). Șoseaua de centură va asigura infrastructura de baza necesara cererii de transport în creștere, asigurând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier. Proiectul este vizat a fi propus în cadrul Programului Operațional Regional (POR)”, se mai arată în nota de fundamentare.

Proiectul privind asocierea municipiului Botoșani cu comuna Curtești în vederea realizării acestui obiectiv va fi supus spre dezbatere în ședința de Consiliu Local de miercuri.

Vezi aici cum arată proiectul!

 

 

 

 

2 thoughts on “Municipiul Botoșani se asociază cu comuna Curtești pentru realizarea unei șosele de centură. Vezi cum arată proiectul!

  1. Soseaua de centură a municipiului Botoşani, prin comuna Curteşti, este ABSOLUT NECESARA:
    ”În prezent, tranzitarea municipiului Botoșani se realizează prin interiorul orașului. Dezavantajele pentru municipiu le reprezintă faptul că drumul actual de centură trece pe Bulevardul Mihai Eminescu, pe strada Petru Rareș (îngreunând traficul auto), pe strada Maior Ignat, cu carosabil îngust și cu PERTURBAREA MASIVA A ZONELOR (cartiere de locuințe), apoi pe strada Kogălniceanu și Pacea (așa numitul Ocolitor Pacea), ieșire la sensul giratoriu Sucevei – Poligon ACR (ieșire aglomerată și care va deveni FOARTE AGLOMERATA după deschiderea Parcului de Agrement Cornișa)”, se arată în nota de fundamentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *