300 de Toyota din Botoşani şi Suceava chemate in service

Aproximativ 300 de maşini Toyota din Suceava şi Botoşani vor fi chemate in service-ul dealer-ului acestei mărci din judeţul Suceava pentru verificări la pedala de acceleraţie. In acest sens, proprietarii de autoturisme Toyota vor primi zilele acestea scrisori de informare de la dealerul Toyota, prin care vor fi invitaţi pentru programări in service.

Verificarea unei maşini va dura aproximativ 30 de minute, costurile urmind să fie suportate in totalitate de către compania Toyota. Potrivit unui comunicat al acestei companii, campania de rechemare este o măsură preventivă in vederea verificării tuturor vehiculelor indicate de către producător, Toyota Motor Europe, chiar dacă posesorii acestor maşini nu au identificat nicio problemă la nivelul pedalei de acceleraţie sau dacă maşina nu prezintă problema respectivă.

"In Romania, la fel ca şi in Europa, nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat clienţilor noştri şi ii asigurăm că, pentru noi, siguranţa şi satisfacţia lor sunt mai presus de orice. De aceea iniţiem această campanie preventivă de rechemare in service. In acest moment, preocuparea noastră cea mai mare este aceea de a soluţiona cit mai urgent şi eficient această situaţie şi de a ne asigura că toate maşinile au fost verificate", a declarat directorul general Toyota Romania, George Kyriazis.

Posibile probleme din cauza "uzurii progresive"

Scrisorile de rechemare in service vor fi primite de proprietarii a opt modele de autoturisme Toyota. Este vorba despre modelele Aygo, fabricate in perioada februarie 2005- august 2009, iQ (noiembrie 2008- noiembrie 2009), Yaris (noiembrie 2005- septembrie 2009), Auris (octombrie 2006- 5 ianuarie 2010), Corolla (octombrie 2006- decembrie 2009), Verso (februarie 2009- 5 ianuarie 2010), Avensis (noiembrie 2008- decembrie 2009) şi RAV4 (noiembrie 2005 a�" noiembrie 2009).

Potrivit reprezentanţilor Toyota, la aceste modele există posibilitatea ca pedala de acceleraţie să rămină blocată mecanic intr-o poziţie parţial apăsată sau să revină lent la poziţia normală, acest comportament fiind cauzat de probabilitatea apariţiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleraţie. "Uzura progresivă, in combinaţie cu anumite condiţii de funcţionare şi de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incit, cu intermitenţă, pedala de acceleraţie să poată fi apăsată mai greu, să revină mai incet la poziţia normală sau, in cel mai rău caz, să rămină parţial apăsată", se arată in comunicatul celor de la Toyota.