Apa Grup a trimis in acest an peste 1.300 de adrese către rău-platnici

Deşi specialiştii SC Apa Grup Botoşani au trimis in acest an peste 1.300 de adrese către rău-platnici, debitele consumatorilor de apă continuă să crească. O analiză făcută recent arată că mult-temuta criză economică afectează şi ritmul de plată a facturilor de apă atit in ceea ce priveşte populaÅ£ia, cit şi agenÅ£ii economici şi instituÅ£iile publice, se precizeaza intr-un comunicat al societatii. Botoşănenii din municipiul – reşedinţă de judeÅ£, care locuiesc la case, par să fie cei mai responsabili plătitori ai serviciilor de apă şi canalizare. Aceasta, dar şi iminenÅ£a debranşării comunicată prin cele 209 somaÅ£ii trimise in perioada 1 aprilie – 31 august, au făcut ca debitul populaÅ£iei de la case să scadă de la 147.194 lei, cit era in finalul lui 2008, la 103.611 lei.A?O problemă pentru recuperarea debitelor rămane cea a clienÅ£ilor Apa Grup ce provin din rindul chiriaşilor Locativa Botoşani. Deşi, in primele opt luni ale anului, aceştia au achitat peste 170.000 de lei, debitul total al celor din fondul locativ de stata crescut cu 6%. La 31 august, 155 din cei 892 de chiriaşi ai Locativa aveau restanÅ£e către Apa Grup mai mari de 1.000 de lei, fiecare.A?240 de clienÅ£i, locatari in ansamblurile de blocuri din municipiul Botoşani au fost inştiinÅ£aÅ£i prin intermediul executorului judecătoresc asupra situaÅ£iei facturilor neplătite. In urma notificărilor s-au efectuat plăţi in valoare de aproape 200.000 de lei, insă debitul total al botoşănenilor intraÅ£i sub incidenÅ£a Codului de procedură civilă, art.720, a crescut cu alte 700.000 de lei, in comparaÅ£ie cu finalul anului trecut. Datorii se inregistrează şi din partea clienÅ£ilor Apa Grup din afara municipiului Botoşani. Topul este format din persoanele fizice cu contract din Bucecea, cu facturi restante de peste 180.000 de lei, urmate de cele din Ripiceni, pe locul trei situandu-se locuitorii oraşului Flămanzi. In ceea ce-i priveşte pe agenÅ£ii economici, Compartimentul urmărire şi recuperare creanÅ£e a trimis cu 15% somaÅ£ii mai multe decit in anul precedent. 140 de firme au fost somate doar in perioada februarie-august pentru că aveau cel puÅ£in trei facturi neachitate. 6% dintr-un total de aproape 10 milioane de lei au fost astfel recuperaÅ£i in acest an. Măsura sistării alimentării cu apă a fost luată in cazul a 9 agenÅ£i economici. Au fost in cauză două suspiciuni de fraudă, cinci debranşări din cauza neplăţii facturilor restante şi două cereri de sistare venite din partea firmelor in cauză.A?87 de persoane fizice au fost date in judecată in acest an de către Apa Grup Botoşani, acestora adăugindu-li-se 7 agenÅ£i economici, juriştii societăţii gestionind şi peste 90 de executări silite. Cu toate aceste măsuri derulate, 40% din debitul total al clienÅ£ilor Apa Grup Botoşani reprezintă datorii mai vechi de un an, cu 3,27 puncte mai mult decit la finalul anului 2008. "Rugămintea mea către toÅ£i clienÅ£ii Apa Grup este să fie cit mai corecÅ£i cu noi. Cu toată această criză, să incerce să-şi plătească facturile pentru apă şi canal, să ne dea astfel posibilitatea să le oferim servicii de mai bună calitate. Este un cerc al ajutorului, dacă vreÅ£i. Ei ne ajută pe noi fiind buni plătitori, pentru ca să putem să-i ajutăm la rindul nostru să aibă străzi reparate şi apă de mai bună calitate", este declaraÅ£ia lui Maricel Georgescu, directorul general al Apa Grup