Raluca Isabela Hăulică, eleva olimpică a Liceului Mihail Kogălniceanu din Vaslui a primit nota 9.00 la Limba Română, în urma contestaţiilor, după ce iniţial lucrarea sa a fost punctată cu 6,55.
Chiar dacă nota a crescut cu 2,45 puncte, adolescenta nu crede că nota finală reflectă nivelul ei de pregătire şi doreşte să îşi vadă lucrarea împreună cu un profesor de limba română. După barem, în opinia elevei, care ani la rând a cules premii după premii, la concursurile şi olimpiadele şcolare, nota calculată în urma baremului ar fi trebuit să fie peste 9.50. Iniţial şi profesorii, şi colegii, şi părinţii Rălucăi au crezut că la mijloc este vorba de o greşeală de transcriere a notei în registru. Însă în urma contestaţiilor s-a stabilit că nu a fost vorba de o greşeală, nota din lucrare fiind 6.55. Profesorii de la LMK sunt consternaţi de situaţie. Nu îşi explică nimeni cum este posibil ca un profesor din România să acorde 6,55 unui elev când lucrarea este de 9.00. Diferenţa este dincolo de orice grad de exigenţă. La fel nu îşi explică nici cum a fost posibil ca elevi cu rezultate slabe la îmvăţătură, care la clasă abia de reuşeau să obţină note de trecere, la Bacalaureat 2015 au obţinut note mai mare decât elevii foarte buni la învăţătură.
”Doresc să văd lucrarea, pentru că sunt convinsă că meritam mai mult de 9.00”, a exclamat olimpica la afişarea rezultatelor finale. Raluca va da admitere la Litere, la Universitatea Bucureşti. În opinia ei, este nemeritat ca după patru ani de studiu şi pregătire intensă să fie notată cu 6.55 şi mai apoi cu 9, în condiţiile în care este convinsă că a făcut o lucrare aproape perfectă. La celelalte probe Raluca Hăulică a fost notată cu 10 la Istorie şi 9,25 la Sociologie.
Cele două zile care s-au scurs până la afişarea rezultatelor finale au fost un coşmar prin care, spune ea, niciun elev din România nu ar trebui să treacă, iar dacă ar avea ocazia l-ar întreba pe profesorul care i-a notat lucrarea cu 6.55, cum s-ar simţi dacă ar avea un copil şi ar trăi o asemenea nedreptate.
”Ignoranţa unor profesori calcă în picioare viitorul unor elevi” ”6.55 şi 9, după contestaţie. Diferenţă de două puncte şi jumatate. Două puncte şi jumătate responsabile pentru doua zile de chin, de întrebări, de îndoieli legate de propriile performanţe sau cunoştinte adunate în atâţia ani, dar şi de o mare frustrare. Sunt convinsa ca au mai fost zeci în cazul meu. Din pacate, nimeni nu plateste pentru toate astea. Încă nu cred ca această nota reflecta cunostintele mele la limba şi literatura română, în condiţiile în care există cazuri de copii mai slabi care au luat cu mult mai mult. Cu toate astea, ma consider un caz fericit, deoarece am colegi/cunoştinte care au fost olimpici sau care au scris carţi şi care nu au putut trece de nota 8, iar copiii mediocri au reuşit să obţină note mai mari. Suntem o generatie-experiment, care nu stie cum sa mai scrie că să obţină o notă mare la bac, care e confuză din cauza atâtor pareri diferite emise de profesori, şi care se bucură în fata unor note mediocre, care nu reflecta cunostintele adunate in timpul liceului, în cele mai multe cazuri. O generatie care se confruntă cu interesul profesorilor în detrimentul interesului elevului.Toata lumea lauda rata de promovabilitate, însă nimeni nu vorbeste de rezultate concrete. Nu toţi au parte de un final fericit, însă, încă o dată, copiii buni sunt dezavantajaţi, descurajaţi şi alungaţi din ţara de sistemul de învăţământ şi de ignoranţa unor profesori care calcă în picioare viitorul unor elevi, care au fost aplaudaţi, şi care in final, ajung să-şi dispreţuiască propria tara, deoarece nu sunt apreciaţi. Ce este mai grav e ca nimeni nu o sa mai rămână sa lupte pentru o schimbare, pentru că nemulţumirile adunate vor fi prea covârşitoare pentru ca cineva să mai aibă energia necesară să mai lupte pentru schimbare.”, a transmis Raluca Hăulică, după afişarea rezultatelor.
În cazul lucrărilor la care s-au înregistrat diferenţe mai mare de 1,5 puncte, tezele vor fi evaluate de o a treia comisie. Nota însă nu va mai conta la media finală de la Bacalaureat, având rolul doar de a demonstra care dintre profesori a greşit.
Lucrările elevilor vasluieni la Bacalaureat 2015 au fost fost corectate de profesorii din Botoşani, iar contestaţiile de cei de la Iaşi. În urma contestaţiilor nu mai puţin de 381 de elevi au primit note mai mari, la şase dintre ei diferenţa de punctaj fiind mai mare de 1,5 puncte, iar şase elevi au primit nota 10 după contestaţii.
Sursa: Adevărul de Vaslui