Posesori de carduri păcăliţi prin mail

Atacurile informatice asupra băncilor au devenit din ce in ce mai dese, iar instituţiile bancare atrag atenţia clienţilor să nu furnizeze date confidenţiale. Raiffeisen Bank a fost ţinta ultimului atac de tip phishing, mai mulţi botoşăneni primind e-mail-uri prin care li se solicita o parte din codul PIN al cardurilor eliberate de bancă pentru a se putea face anumite verificări. Mesajul era aparent credibil, in condiţiile in care era cu antetul băncii, iar destinatarul era informat despre periculozitatea atacurilor şi că nu trebuie să furnizeze anumite date confidenţiale. Astfel de mesaje au ajuns inclusiv la persoanele care nu erau clienţii băncilor. In acelaşi timp un alt mesaj care a circulat la inceputul anului menţiona că, incepind cu 27 ianuarie, băncile au trecut la o noua bază de date care necesită actualizări imediate. Posesorilor de carduri li se punea la dispoziţie o adresă de legătură care-i direcţiona spre o aşa zisă pagină electronică securizată. Noua pagină prezenta un formular online in care li se cereau clienţilor datele personale ale cardului, precum codul PIN, data expirării cardului şi numărul acestuia. Intr-un comunicat al băncii se precizează că banca nu a trimis şi nu va trimite sub niciun pretext e-mail-uri de verificare, autentificare sau atenţionare. Clienţilor care primesc astfel de mesaje li se recomandă să le direcţioneze către bancă la adresa de mail [email protected] sau să sune la 0800.802.02.02.

Campanie de informare incepută de Poliţie

Conducerea băncii a publicat pe site-ul oficial exemple de mesaje de tip phishing pentru a avertiza asupra pericolului acestora. La rindul lor, poliţiştii au iniţiat o amplă acţiune de informare pe această temă, iar serviciile speciale incearcă să dea de urma celor care fac bani frumoşi pe seama ignoranţei unora dintre posesorii de carduri. Cei care doresc să afle mai multe despre cum pot deveni victimele fraudării prin diverse metode de comunicare electronică şi cum se pot proteja pot accesa site-ul Poliţiei Roamne.

Majoritatea băncilor au fost ţinta atacurilor informatice de acest gen, iar in unele cazuri s-au produs şi prejudicii, un astfel de exemplu fiind Banc Post unde in urma unui atac din 2007 s-a inregistrat o pagubă de 300.000 de euro.