Automobilele electrice incep să fie luate in calcul ca mijloc de transport şi la Botoşani. Un bărbat din municipiu, Florin Lupu, a renunţat de citeva săptămini la maşina pe benzină in favoarea unui autovehicul care funcţionează exclusiv pe energie electrică. Ideea achiziţionării maşinii i-a venit cind a observat intr-un service un astfel de autovehicul adus de un cetăţean din Flăminzi, care nu era insă mulţumit de achiziţia făcută din Elveţia. Maşina, un model din 1990 şi incadrată la categoria moped in Romania, costă 3.800 de euro, insă un model nou ajunge la 9.800 de euro. Cu doar trei roţi şi o capacitate a motorului de 2,5 kilowaţi (aproximativ 3,35 cai putere), autovehiculul are o autonomie de 100 de kilometri, iar costul unei singure reincărcări ajunge la patru lei.
Maşina Mini-El se adaptează perfect la condiţiile de trafic urban. "Am făcut rost de documentaţia necesară pentru a intreţine şi repara o astfel de maşină. Diferenţa de costuri dintre o maşină electrică şi una clasică este enormă atit la intreţinere, cit şi la combustibil. Am mai achiziţionat şi un scuter electric şi vreau să il pun in funcţiune in perioada următoare", a declarat Florin Lupu. Potrivit acestuia noile modele de maşini electrice apărute pe piaţă sau cele care sunt anunţate a intra in fabricaţia de serie in perioada următoare sunt mult mai performante şi in viitor vor fi mult mai căutate decit cele clasice.
Maşina poate transporta o singură persoană
La capitolul dezavantaje, maşinile electrice sunt deficitare la autonomie, durata alimentării, capacitate, siguranţă şi viteză. Astfel modelul deţinut de Florin Lupu poate transporta o singură persoană, alimentarea durează citeva ore, atinge o viteză de maxim 50 de kilometri pe oră şi nu are dotările de siguranţă ale unei maşini clasice.
Aceste aspecte au făcut ca Reva, prima companie care a intenţionat să vind maşini electrice in Romania, să nu reuşească să vindă nicio unitate timp de cinci ani. Oferta cuprinde două modele, valoarea acestora variind intre 10.000 şi 15.000 de euro, in funcţie de dotări. Maşinile oferite spre vinzare pot transporta doi adulţi şi doi copii, au o autonomie de 80-90 kilometri şi o viteză maximă de 75 kilometri pe oră.
Printre primii mari producători de maşini care au atacat piaţa maşinilor electrice sunt Renault, BMW şi Ford, insă producţia de serie va incepe in 2010.