Drumul european E 58, care face legătura intre Botoşani- Suceava, a devenit o adevărată capcană pentru şoferi. Pe anumite tronsoane, cum ar fi cel cuprins intre intrarea in Vlădeni şi ieşirea din Huţani sau cel din dreptul localităţii Brehuieşti, asfaltul s-a uzat atit de mult incit atunci cind plouă şoseaua devine extrem de alunecoasă. Din această cauză, la fiecare ploaie, zeci de şoferi care nu cunosc drumul ajung cu maşinile in şanţ. Acest aspect a fost sesizat incă din aprilie de reprezentanţii Serviciului Poliţiei Rutiere (SPR), care au anunţat Compania Naţională de Autostrăzi. Analizele efectuate de specialişti, care au verificat rugozitatea asfaltului, au confirmat acest lucru. Astfel, potrivit determinărilor oficiale făcute de laboratorul CESTRIN Bucureşti, calitatea suprafeţei umede a căii de rulare ar fi "mediocră".
"Anul acesta, pe acest tronson de drum Botoşani – Suceava, au avut loc şase accidente grave soldate cu doi morţi şi şase răniţi grav, 32 de accidente uşoare soldate cu rănirea a 47 de persoane şi 98 de accidente cu pagube materiale, parte dintre acestea datorindu-se inclusiv stării drumului", a declarat comisarul şef Dumitru Zmău, şeful SPR. Cu toate acestea, Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, de care aparţine Botoşaniul, nu a alocat niciun leu pentru refacerea căii de rulare.
Drumarii pot fi daţi in judecată de şoferi
Vasile Gherase, şeful Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) pune situaţia pe seama transportatorilor care folosesc maşini de tonaj greu. "Anii trecuţi a fost distribuită criblură, dar maşinile balastierelor din zonă au circulat supraincărcate şi acest lucru a dus la tasarea asfaltului. Noi am ridicat problema mai departe, dar lucrările de intreţinere sunt realizate la anumite intervale de timp, iar Botoşaniul va beneficia de acestea cel mai probabil anul viitor", a spus Vasile Gherase. Pină atunci, reprezentanţii SDN au apelat la nişte soluţii de criză – au instituit restricţie de viteză şi au montat indicatoare de avertizare. In paralel, ei au pregătit şi documentaţia necesară astfel incit tronsonul de drum să intre in programul de reabilitare de anul viitor.
Măsurile luate nu au fost, insă, suficiente şi efectele nu s-au lăsat aşteptate. Zeci de şoferi au ajuns cu maşinile in cimp şi la ultimele ploi de săptămina aceasta. "Cei de la Drumuri trebuie să conştientizeze că acolo unde s-a stabilit, pe calea expertizei, că starea şoselei a condus la producerea unui accident, ei pot fi traşi la răspundere penală sau civilă", a mai spus Dumitru Zmău. De altfel, unele societăţi de asigurări studiază posibilitatea de a-i acţiona in instanţă pentru recuperarea daunelor.