Scandalul de acum doi ani generat de supraevaluarea unor lucrări la bacalaureat este pe cale să se repete. In urma contestaţiilor depuse după tezele cu subiect unic, in cazul a trei lucrări la limba romană au rezultat diferenţe de peste două puncte, respectiv de 2,15, 2,35 şi 2,45 puncte.
Cind s-a descoperit acest lucru, tezele au fost corectate şi la Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ), care a confirmat notarea stabilită la rezolvarea contestaţiilor.
Potrivit Iuliei Şlincu, inspector de limba şi literatura romană, cele trei teze, impreună cu borderourile de corectare, vor fi transmise azi la Bucureşti. In borderouri sunt trecute şi numele cadrelor didactice care au corectat iniţial lucrările. "Dacă se va constata că notele au fost subevaluate, probabil că vor fi luate măsuri cu respectivii profesori. Cert este că elevii au fost depunctaţi la notarea iniţială", a precizat Iulia Şlincu. Aceasta nu a precizat numele elevilor, rezumindu-se să menţioneze că aceştia sunt de la şcolile 12 Botoşani, Fliminzi şi 7 Dorohoi, primii doi fiind in clasa a VII-a, iar al treilea in clasa a VIII-a. Nu a fost precizată identitatea profesorilor corectori.
După afişarea rezultatelor la tezele cu subiect unic, 75 de elevi de clasa a VII-a şi 102 elevi de clasa a VIII-a au contestat notele. După recorectare, in cazul a 21 de teze s-au constatat diferenţe de peste 1,5 puncte şi două puncte.
Ipoteza fraudării nu a fost confirmată
IŞJ a finalizat, joi, analiza comparativă a notelor obţinute de elevi pe parcursul semestrului şi cele de la tezele cu subiect unic. Din această analiză rezultă unele diferenţe intre notele de pe parcursul semestrului şi cele de la tezele cu subiect unic, dar care nu confirmă ipoteză fraudării tezelor. Conducerea IŞJ inclină să creadă că nu au fost probleme majore şi generalizate in cazul derulării tezelor, mai ales că nu a primit nicio sesizare pe această temă de la părinţi. Daniela Biolan, inspector şcolar general adjunct, declară că a fost vorba doar de zvonuri, care nu s-au concretizat in reclamaţii scrise. "Este normal ca in oral elevul să aibă note un pic mai mari ca in teză, sau măcar apropiate. Profesorul evaluează după subiecte proprii, cu instrumente proprii. Niciodată o evaluare in oral nu pleacă de la nota 1,00, cum se intimplă in cazul evaluării scrise. Să nu uităm că un elev este ascultat de mai multe ori pină să i se pună o notă", a declarat Daniela Biolan