E.ON Gaz reclamata la Protectia Consumatorilor pentru lipsa gazului

Furnizorul de gaz din Botosani,. E.ON Gaz, a fost reclamat la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorilor Iasi, dupa ce simbata mai multe cartiere au ramas fara gaz. Sesizarea a fost facuta de Asociatia pentru Protectia Consumatorilor, care este nemultumita de calitatea serviciilor furnizorului de gaze. Reclamatia vine dupa ce simbata mai multe cartiere din zona centrala a municipiului au ramas fara gaz, din cauza scaderii presiunii, pe fondul gerului foarte mare de afara

Iata un comunicat facut public duminica de Asociatia pentru protectia Consumatorilor, pe care BotosaniNews il reda integral

Intervenţii privind alimentarea cu gaze naturale

In cursul zilei de simbătă, 5 ianuarie, orele 9 dimineata, APC Botoşani a fost sesizată de apariţia unor probleme privind presiunea gazelor la unii consumatori casnici din Botoşani. Consumatorii s-au plins de intreruperea funcţionării centralelor termice de apartament şi a funcţionării maşinilor de gătit aragaz. Ei s-au mai plans că frigul se instalează in apartamente şi au dificultăţi in prepararea hranei calde la domiciliu. Avind in vedere temperaturile foarte scăzute, de minus 20 de grade Celsius şi consecinţele deosebite care pot apare pentru viaţa şi sănătatea consumatorilor s-a hotarit demararea unui program de intervenţii.
1. Imediat a fost realizat un sondaj telefonic printre consumatorii de gaze naturale din municipiu. In urma sondajului a reieşit că sesizările se confirmă, cel puţin pentru anumite zone ale municipiului: Teatrului, Marchian, sectoare de pe strada Sucevei sau Bulevardul "Mihai Eminescu" etc.
2.S-au stabilit contacte cu alte asociaţii ale consumatorilor din ţară. Interesindu-ne la colegii de la alte asociaţii pentru protecţia consumatorilor a reieşit că in Muntenia ( Argeş), la Reşiţa şi chiar in alte zone ale Moldovei (Iaşi) nu erau probleme cu presiunea gazelor naturale.
3. S-au depus sesizări la OJPC Botoşani şi la Inspectoratul regional Iaşi pentru Protectia Consumatorilor.
4. A fost sesizat Comandamentul judeţean de iarnă.
La Inspectoratul regional Iaşi pentru Protectia Consumatorilor şi la Comandamentului judeţean de iarnă intervenţia APC Botoşani a fost primită cu receptivitate. Dl prefect Gheorghe Sorescu s-a arătat a fi in temă cu problema scăderii presiunii gazelor naturale la Botoşani, hotărind măsuri pentru trecerea Termica, de la consum de gaze pe consum de păcură şi intervenţii la furnizori.
Reprezentantul APC a sugerat că motivele de natură tehnică s-ar putea să fie false probleme, avind in vedere că au existat perioade in care consumul de gaze naturale in judeţul şi municipiul Botoşani era mult mai ridicat iar reţeaua a a funcţionat fără intreruperi. Reprezentanţii consumatorilor au reamintit că, in situaţii de criză in sistem, nu consumatorii casnici trebuie sacrificaţi, ci alte categorii de consumatori, respectiv unii agenţi economici care nu au activitităţi in flux continuu.
La numerele pentru relaţii cu consumatorii de la Autoritatea Naţională de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN) şi cele centrale ale furnizorului de gaze naturale nu s-a putut stabili un contact.
in dimineaţa zilei de simbătă presiunea gazelor a revenit la normal, inregistrind o nouă cădere in cursul după – amiezii şi al serii.
In cazul persistenţei problemelor, APC Botoşani va continua programul de intervenţii şi la alte nivele dar apreciază că, la nevoie, va trebui să ia atitudine deschisă şi opinia publică.

Preşedinte,
Elena Olaru

Vicepreşedinte,
Radu Căjvăneanu