Banii pentru drumuri vor ajunge la Contac

Firma Construct Com Botosani impreuna cu RATB Suceava au depus cele mai avantajoase oferte pentru drumurile Ungureni – Calugarenii Mari si Baisa – Corni – Sarafinesti preturile de executie fiind cu pina la 40 de miliarde de lei mai mici decit preturile aproximate de proiectant si afisate in Sistemul Electronic de Achizitii Publice. Societatea botosaneana inchiriaza utilaje de la Transporturi Auto, unitate condusa de familia Contac, ceea ce inseamna ca mare parte din banii de reabilitare vor ajunge la capitolul profit al presedintelui CJ. O parte dintre consilierii judeteni isi fac griji, insa pentru pretul exagerat de mic al ofertelor facute pentru cele doua drumuri de 12,6 si respectiv 12,9 kilometri, existind posibilitatea unei subevaluari intentionate a lucrarilor, menite sa duca la cistigarea licitatiei, urmind ca ulterior constructorul sa ceara suplimentari ale fondurilor. Cele doua lucrari au fost aproximate de proiectanti la 113 si respectiv 101 miliarde de lei vechi si sint printre cele mai valoroase lucrari ce vor fi finantate din credit. "Nu cred ca va fi posbil, pentru ca toate cele opt proiecte scoase la licitatie au fost foarte bine analizate de tot felul de comisii. Cistigatorii licitatiei nu vor avea de ce sa ceara sume in plus", a declarat, insa Dorin Ciustea, vicepresedinte al CJ.
Oficialii consiliului au refuzat sa dea orice informatie despre licitatiile pentru reabilitari de drumuri, desfasurate in aceste zile, precizind doar ca pentru fiecare proiect sint cel putin cinci oferte. ConstantinContac a aprobat sansele mari pe care firma Construct Com le are pentru cistigarea licitatiei si sugereaza tuturor criticilor pe marginea licitatiilor sa se adreseze cailor legale de contestare. "Sint suparati cei pe care nu-i mai las sa fure, de fapt. Si de altfel, nu inteleg de ce se vehiculeaza valoarea ofertelor in timpul licitatiilor aflate in desfasurare. Probabil se incearca o influentare a comsiei de evaluare ", a fost raspunsul presedintelui CJ. Acesta a precizat ca preturile propuse de Construct Com nu sint ireale si ca un constructor care stie sa se organizeze poate face lucrari de calitate si la preturi mai mici. Modul de colaborare dintre Consiliul Judetean, Construct Com si Transporturi Auto este obiectul unui proces pe care DNA l-a intentat lui ConstantinContac, lui Ioan Andrici, directorul de la Construct Com precum si altor doua persoane printre care si fiul presedintelui. Procurorii au considerat ca schema prin care firma lui Contac ajunge sa cistige bani din contracte publice este de fapt o spalare de bani