Activitatea cadrelor didactice din şcolile cu rezultate slabe la examene este una bună. Cel puţin aceasta este concluzia desprinsă de inspectorii Inspectoratului Şcolar Judeţean, în urma inspecţiilor făcute la clasă în cazul dascălilor care predau în şcoli cu promovabilitate scăzută. Profesorii îşi fac treaba la catedră, însă unii elevi nu dovedesc interes pentru şcoală. Asta ar explica rezultatele slabe obţinute de elevi la examenele naţionale.
„Am mai avut inspecţii de specialitate, în şcoli cu rezultate slabe la examenul de bacalaureat şi la evaluarea naţională, însă, activitatea cadrelor didactice a fost apreciată cu calificative bune de către inspectorii şcolari şi de către metodişti. Consider că este un cumul de factori pe aceste rezultate ale examenelor naţionale, şi aici mă refer nu doar la pregătirea elevilor, la ceea ce livrează şcoala, respectiv cadrul didactic, ci şi la resursa umană implicată în aceste examene. Şi aici mă refer la copii care fac sau nu fac faţă acestor examene”, a precizat Cătălina Lupaşcu, inspector general adjunct al IŞJ.
Reprezentanţii IŞJ anunţă că verificările la şcolile care au obţinut rezultate slabe la examenele naţionale vor continua.
„Prin inspecţiile de specialitate pe care urmează să le desfăşurăm, şi pe care le-am desfăşurat pe parcursul semestrului I şi semestrului II, prin aceste inspecţii de specialitate, în unităţile în care s-a constatat că într-adevăr sunt mari probleme, se vor realiza inspecţii la clasă pentru cadrele didactice”, a adăugat adjunctul IŞJ.
Reprezentanţii sindicatelor din învăţământ consideră că procentul de promovabilitate la examenele naţionale nu va fi cu mult mai mare decât cel de la simulări.
„Nu cred că va creşte procentul de promovabilitate cu 10% pentru că nu este de unde. Acum depinde şi de câţi se înscriu la examene„, a precizat Iuliana Nacu, liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar.