Mișcarea consumatoristă din Botoșani, sărbătorită la Hotel Maria

Sărbătoarea zilei mondiale a consumatorilor, marcată în fiecare an la data de 15 martie a fost dublată la Botoșani de împlinirea a 20 de ani ai Asociației pentru Protecția Consumatorilor Botoșani, dar și de relansarea activității Centrului Europe Direct Botoșani pentru generația 2013-2017. Au participat la evenimentul gpzduit de Hotelul Maria reprezentanți ai Prefecturii Botoșani, Primăriei Botoșani, ai Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului, ai unor școli din municipiu dar și organizații cu care APC Botoșani a colaborat de-a lungul timpului. S-au rostit discursuri despre existența sau nu a  mișcării consumatoriste din România, s-a vizionat un film cu activitatea Centrului Europe Direct Botoșani, s-au punctat relațiile legate între organizația sărbătorită cu școlile, cu asociațiile care desfășoară activități în diferite domenii de activitate precum Asociația B-right Media, Asociația Cheia Sol, Asociația Adrian Enache prin ziarul Buzz, dar și cu instituții precum Direcția de Sănătate Publică Botoșani, Prefectura Botoșani, Primăria Botoșani, toate având ca scop finalizarea unor proiecte care au venit în întâmpinarea botoșănenilor. Coordonatorul Centrului Europe Direct Botoșani, Radu Căjvăneanu, a declarat că activitatea centrului de la Botoșani se remarcă prin informarea și apropierea de  consumatorul botoșănean. „Noi avem un specific în sensul că de exemplu, există 2 module ale serviciului de informare, unul care solicita oferirea de informații timp de 20 ore/săptămână și unul mai mic cu 8 ore pe săptămână. Noi am ales modulul mic, dar facem activitate cât pentru unul mare. Tinem foarte mult la sediul din Piața Centrală, e ceva mai modest, dacă ne luăm după criteriile de funcționare ale centrelor, dar ne găsește lumea și am ales un sediu unde lumea e aproape de noi. Mai avem două caracteristici, pedalăm pe una dintre activitățile pe care nu ni le permiteam, crearea de videoclipuri, am avut și succes la nivel paneuropean. Ne-am ales și această modalitate de comunicare prin editare de publicații pentru lumea din mediul rural care nu are acces la internet…”, a declarat Radu Căjvăneanu, coordonatorul Centrului Europe Direct Botoșani. Printre cei care au luat cuvântul au fost și Corneliu Saradan de la Direcția de Sănătate Publică, Gabriela Vranciuc, purtător de cuvânt AJOFM Botoșani sau Mirel Rogalschji, comisarul-șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Botoșani. Acesta din urmă a realizat o scurtă prezentare a activității pentru un an a comisariatului care s-ar traduce în câteva cuvinte prin cele 1.056 sesizări şi 50 de verificări tematice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *