Zeci de profesori botoşăneni au participat, vineri, la dezbaterea cu fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Cadrele didactice au spus că îşi doresc o legislaţie mai puţin stufoasă, acuzând totodată că nu mai primesc acel spor de premiere de 2%. Ei spun că doar gradaţia de merit nu este suficientă pentru a motiva activitatea unui cadru didactic. De asemenea, dascălii botoşăneni au mai adus în atenţia fostului ministru al Educaţiei şi problema profesorilor de chimie şi fizică care anual sunt puşi în situaţia de a intra în restrângeri de activitate.
„Fizica şi chimia ridică mari probleme în ceea ce priveşte încadrarea„, a spus directorul Şcolii 2 Botoşani, Maria Ştefancu.
Un alt profesor de la Şcoala Smârdan a atras atenţia că bugetul alocat învăţământului este insuficient şi că profesorii nu sunt stimulaţi îndeajuns financiar. El a criticat şi faptul că sunt şcoli unde clasa zero se face în sistem simultan, iar învăţământul în acest caz nu este de calitate.
„Lăsaţi copiii încă un an la grădiniţă, mai ales că sunt supraveghetaţi de educatoare, care este ca o mamă. La ţară, este învăţământ simultan şi oricât ne-am strădui şi dărui, după 44 de ani de muncă nu pot să spun că este un lucru bun„, a spus profesorul din Smârdan.
Profesorii botoşăneni au ridicat şi problema abandonului şcolar în rândul elevilor. Ei spun că tot mai mulţi copii renunţă la şcoală după clasa VIII-a.
Şi directorul Liceului de artă „Ştefan Luchian” Botoşani a ridicat problema includerii clasei pregătitoare şi la şcolile cu specific vocaţional.
„Suntem în imposibilitatea de a da părinţilor un răspuns concret în privinţa asigurării unui parcurs educaţional uniform al elevilor. Anul trecut am fost într-o situaţie neplăcută. A trebuit să cerem acceptul Ministerului Educaţiei şi a Consiliului de administraţie al IŞJ pentru a organiza clasa pregătitoare„, a spus Beatrice Păpădie, directorul Liceului de artă.
Fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu a recunoscut că profesorii nu sunt motivaţi prin salarii. Ea le-a spus profesorilor că trebuie găsite soluţii de ameliorare, iar o soluţie ar fi fondurile europene.
„Cred că se cuvine să găsim în noi puterea şi căile, adică să ne facem echipe, să scriem proiecte şi să atragem mai multe resurse din fondurile structurale din taote şcolile noastre„, a spus Andronescu la Botoşani.