Specialiştii de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi cei de la Inspectoratul Judeţean de Poliţie au stabilit cine este vinovat de producerea incendiului din urmă cu cinci zile de la garajele societăţii comerciale Lyk SRL. Comisia care a făcut constatarea tehnică la faţa locului a stabilit că incendiul în care au aurs un autobuz şi cinci microbuze a fost declanşat de un scurt-circuit la maşina cu care lucrătorii Lyk spălau autovehiculele.
Este vorba despre un aparat turbojet Karcher, care se afla în apropierea unui microbuz dezafectat. Carcasa din plastic al acestuia s-a topit, iar rezervorul de motorină (necesar pentru producerea apei calde) a explodat. De acolo, focul s-a extins la microbuzul scos din uz, iar apoi la nişte butoaie cu ulei uzat, care au explodat.
Ulterior, flăcările au cuprins cele cinci microbuze şi autobuzul de 24 de locuri din garaj, dar şi sediul administrativ al firmei, cu parter şi etaj.
Potrivit raportului, ultimul angajat al Lyk a părăsit garajul în jurul orei 21.30, iar flăcările au fost văzute abia la ora 2.00, în momentul în care un angajat al firmei Grup Est Security, a ajuns la faţa locului, după ce sistemul de alarmă anti-incendiu a semnalizat prezenţa fumului în garaj.
Lucrătorul de la firma de pază şi protecţie nu a putut interveni, pentru că garajul era deja cuprins de flăcări. El a sesizat dispeceratul unităţii sale, care a anunţat pompierii. Aceştia din urmă au scos câteva autobuze parcate în curte, astfel încât acestea nu au fost afectate.
Patronul societăţii, Ilie Slabu, se afla în vacanţă în Turcia în momentul producerii evenimentului. Toate maşinile firmei erau asigurate, la fel ca şi sediul administrativ.