Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) a trimis in citeva unitati de invatamint adrese vizind stabilirea unor sanctiuni pentru cadrele didactice care au supraevaluat lucrari la bacalaureat si testele nationale. Adresele vizeaza sase cadre care au supraevaluat lucrari la testele nationale si 11 profesori care au pus note mai mari la bacalaureat. Potrivit metodologiei, acestea ar urma sa fie puse in discutia consiliilor profesorale, structuri care pot stabili si sanctiuni. Daca aprobarea acestora este discutabila, un lucru este sigur. Cele 17 cadre nu vor fi acceptate la examenele nationale de anul viitor. Aceasta masura a fost hotarita deja de conducerea ISJ.
Daniela Biolan, inspector scolar general adjunct, nu a facut publice numele cadrelor, pentru a nu se mai repeta scandalul din vara, cind 16 profesori propusi spre sanctionare de ministrul Mihail Hardau au reprosat ca au aflat din presa ca vor fi sanctionate. Oficialul ISJ a mentionat doar unitatile de invatamint unde profeseaza respectivele cadre. Cei sase profesori care au supraevaluat lucrarile la limba romana la testele nationale lucreaza la una dintre urmatoarele unitati de invatamint – Scoala 11, Liceul cu Program Sportiv, Liceul de Arta "Stefan Luchian", Grupul Scolar "Regina Maria" Dorohoi si Scoala Broscauti. Cadrele carora li se reproseaza faptul ca au pus note mai mari decit era cazul la bacalaureat, tot la limba romana, isi desfasoara activitatea la Colegiul National "AT Laurian", Grupul Scolar Agricol Botosani, Liceul Trusesti, Colegiul National "Mihai Eminescu", Grupul Scolar Industrial "Elie Radu", Grupul Scolar de Industrie Usoara, Grupul Scolar Agricol Sendriceni si Seminarul Teologic Liceal Dorohoi.
In urma recorectarii a 10% dintre lucrarile la limba romana de la testele nationale au fost descoperite doua teze notate cu peste doua puncte mai mult decit era normal si alte patru unde diferenta de notare era cuprinsa intre 1,5 si doua puncte. La bacalaureat, dupa recorectarea tot a 10% dintre lucrari, au fost depistate opt lucrari unde diferenta de notare era mai mare de doua puncte si 11 unde diferenta de punctare varia intre 1,5 si doua puncte. In urma adreselor transmise in scoli, deja unele cadre dintre cele vizate s-au prezentat la ISJ pentru a motiva ca au notat lucrarile cu maxima atentie. Si in vara cadrele sanctionate au motivat ca notarea unei lucrari la limba romana implica inclusiv aprecieri legate de claritatea si coerenta expunerii, iar diferentele sint explicabile