În săptămâna 23-27 aprilie 2012, a avut loc la Grupul Şcolar „Alexandru cel Bun” Botoşani reuniunea de Proiect Multilateral Comenius, „Eco-responsible? Yes, we can!”, prevăzut a se derula în perioada 2011-2013, proiect aprobat de A.N.P.C.D.E.F.P. și coordonat de prof. Horbovanu Cristina.
După participarea unui grup de elevi şi profesori la reuniunea de proiect de la Colegiul „Saint Barthélemy” din Liège, Belgia, elevii şi profesorii din echipa de proiect a şcolii au propus şi organizat o diversitate de activități: prezentarea şcolii şi a sistemului educaţional românesc, popularizarea turismului local şi a spaţiilor verzi, explorarea resurselor muzicale pe teme ecologice, paradă de costume realizate din materiale reciclabile, mini-festival de teatru pe teme ecologice, calcularea amprentei ecologice, vizitarea unor rezervaţii naturale şi a Grădinii Botanice „Anastasie Fătu”, respectiv analiza biodiversităţii şi evidenţierea caracterului practic al proceselor de cercetare, voluntariat pentru protejarea mediului înconjurător, etc.
Din echipa de proiect au făcut parte elevi şi profesori, care au antrenat în desfăşurarea programului propus aproximativ 150 dintre elevii şcolii.
Activităţile au fost organizate prin susţinea unui număr mare de parteneri, dintre care amintim: Primăria Municipiului Botoşani, Direcţia de „Urbanism şi autorizări în construcţie”; Memorialul „Mihai Eminescu”, Ipoteşti; Grădina Botanică „Anastasie Fătu” şi Univ. „Al. I. Cuza”, Facultatea de Biologie din Iaşi; agenţi economici.
Printre scopurile proiectului, s-au numărat nu numai creşterea responsabilităţii elevilor faţă de protejarea mediului înconjurător, implicarea elevilor şi profesorilor în acţiuni de conştientizare a problemelor create mediului înconjurător de stilul de viaţă contemporan, etc., ci şi realizarea unor schimburi de bune practici între elevii şi profesorii ţărilor partenere (Belgia, Finlanda, Grecia, Portugalia şi România), culturale şi dezvoltarea competenţelor de limbă engleză a elevilor participanţi.
„Experienţele oferite de astfel de proiecte sunt benefice mai ales pentru elevii şcolii, dat fiind ritmul în care se degradează mediul înconjurător; ele reprezintă apoi o importantă modalitate de stimulare a motivaţiei pentru învăţarea limbilor străine în contextul unei lumi plină de provocări” a declarat coordonatorul educativ.
Felicitari tuturor celor care au organizat si participat la aceste activitati! Oferiti un exemplu bun de urmat!