O botosaneanca isi cauta dreptatea in justitie dupa ce in urma contractarii unui credit pentru un telefon mobil a ajuns sa fie hartuita si amenintata de angajatii unei societati bancare.
Desi a incercat sa fie bun platnic, o serie de factori, cum ar fi faptul ca reprezentantii magazinului nu i-au explicat pe indelete ce inseamna produsul bancar contractat si lipsa de transparenta a unitatii emitente legata de banii datorati a dus la acumularea de datorii uriase, ce depaseste de zece ori valoarea produsului cumparat.
In urma cu mai multi ani atrasi de usurinta cu care isi puteau cumpara electrocasnice in rate, doar cu buletinul, foarte multe persoane si-au facut credite insa au ajuns in situatia de a plati dublu sau chiar mai scump obiectele achizitionate. In aceasta situatie este si M.A. Povestile celor ajunsi in conflict cu EFG Retail Services IFN, emitentul cardurilor de credit Euroline, parca sunt trase la indigo. Clientii au cumparat bunuri cu plata in rate de fiecare data semnarea contractului fiind doar o formalitate, putini fiind cei care chiar citeau ce semneaza. La cateva saptamani dupa ce plecau cu bunurile din magazin, primeau prin posta si cardul Euroline. Astfel incepea aventura.
Oamenilor li se stabilea o limita de credit suplimentara cumparaturii deja efectuate, iar sumele puteau fi folosite fie pentru alte cumparaturi in magazine, fie sub forma retragerilor de numerar. Combinatia celor doua limite de credit, situatie care nu a fost explicata clientilor nici de personalul magazinelor partenere, nici de reprezentantii companiei emitente a cardurilor, a dus la acumularea de datorii, fara ca utilizatorii produsului financiar sa constientizeze acest lucru. Mai exact cardul Euroline atasat are la baza un mecanism complicat, care nu este inteles de marea majoritate a clientilor. Aditionarea unei limite de credit suplimentare, care s-a cuplat cu cea reprezentata de cumparatura initiala din magazin, a dat peste cap calculele initiale ale celor imprumutati. Astfel s-a ajuns frecvent la depasiri ale limitei de credit suplimentare.
In plus, instituirea unor penalitati pentru plata sumelor in afara intervalului stabilit de finantator prin extras si nu prin contract, este un alt element care-i impinge pe oameni in postura de rau-platnici. In cazul prezentat mai sus botosaneanca a depus plangeri la mai multe institutii sperand ca-si va face dreptate.
„In data de 18.05.2005 am cumparat la la Altex un telefon mobil. in momentul achizitionarii telefonului vanzatorul mi-a sugerat sa fac o cerere pentru un contract de credit la magazinul Altex credit pe care urma sa-l primesc de la Bancpost iar in baza cererii mele puteam beneficia de un imprumut de aproximativ 2.300 de lei din care 700 de lei urmau a fi folositi pentru achitarea telefonului iar restul de 1.600 de lei ii puteam restitui in rate lunare. Am incheiat contractul pentru emiterea unei linii de credit Euroline contract pe care nu l-am primit niciodata dar mi s-a explicat ca este pentru creditarea mea cu suma de 2.000 lei din care urma a fi achitata contravaloarea telefonului iar mie urma a-mi ramane suma de 1.610 lei, suma ce a fost depusa pe un card Euroline. In baza contractului incheiat am inceput sa achit lunar din 2005 pana in prezent sume de bani care variau intre 10 lei si 500 de lei eu fiind instiintata prin primirea unor extrase lunare asemanatoare unor facturi”, a povestit M.A.
Insa lucrurile au inceput sa se schimbe dupa ce femeia nu a respectat la litera termenii achitarii creditului. „Probabil ca Bancpost si Altex au cesionat contractul catre o firma de recuperare pentru ca am inceput sa primesc facturi de la EFG Retail Services. Din luna octombrie 2011 am inceput sa primesc notificari de la Departamentul Recuperare Credite de la acelasi EFG Retail Services, pentru recuperarea creditelor restante”, a spus botosaneanca, ce acuza angajatii aceleiasi societati de abuz.
„Am inceput sa primesc amenintari in scris, prin mesaje si apeluri telefonice cerandu-mi sa semnez un contract de credit pentru o suma de 6.226 lei suma ce ar reprezenta toate si orice sume datorate de catre debitor creditorului in baza contractului de credit incluzand dobanda, comisioanele si taxele aplicabile. In realitate am cumparat un telefon, pe care l-am platit lunar timp de sase ani si jumatate. Practic in fiecare luna imi puteam cumpara cate un telefon mobil din ratele pe care le plateam. Sumele pe care le-am achitat timp de sapte ani pentru un telefon au ajuns la nivelul valoric al unui imobil”, a adaugat M.A.
Femeia incearca acum sa gaseasca o solutie in instanta, pentru a scapa de datorie. „Persoanele hartuite prin asemenea modalitati abuzive de executare au deschisa calea unei actiuni in anulare. Pretentiile acestor firme de recuperare sunt abuzive, neavand nici o baza legala”, a completat avocatul Daniel Gherca.
In ciuda faptului ca s-a incercat aflarea unei pozitii oficiale legat de acest caz dar si alte asemanatoare reprezentantii EFG Retail Services au refuzat orice dialog.
Sursa: Evenimentul de Botosani