Săptămâna “Şcoala altfel” a debutat la Liceul de Stiinte ale Naturii “Grigore Antipa” Botoşani cu o activitate de mare amploare ajunsă la a treia ediţie, şi anume SIMONU (Simulare ONU).
Sedinta ONU din acest an a avut ca tema “Protejarea speciilor pe cale de disparitie şi prevenirea pierderii biodiversităţii” si s-a adresat elevilor de liceu, care au reprezentat 31 de state membre ale ONU. Au participat un numar total de 67 de elevi , care pentru cateva ore au devenit ambasadorii tarilor reprezentate, purtand discutii ample si negocieri pe tema mentionata. Sedinta a fost prezidata de elevul George Damian din clasa a XI-a C, iar din prezidiu au mai facut parte: Emanuela Muraru ( XII B)-vicepresedinte, Pohontu Andreea (XI A)- speaker si Nechifor Andreea (X B)- secretar.
Luarile de cuvant, in care statele participante si-au exprimat punctele de vedere au fost urmate de pauze de negociere, creeand astfel o atmosfera diplomatica. In finalul sedintei a fost adoptat un proiect de rezolutie initiat de Rusia, Franta, China, Madagascar, Algeria, care a avut co-semnatari pe România, Ucraina, Bulgaria, Kenya, Polonia, Thailanda, SUA, Austria, Australia, Japonia, Africa de Sud, Canada, Egipt, Israel, Etiopia, Grecia, Argentina.
În cadrul proiectului de rezoluţie statele semnatare au adoptat următoarele solicitări:
– Crearea unui fond comun pentru mărirea spaţiilor dedicate rezervaţiilor naturale şi conservarea speciilor pe cale de dispariţie
– Interzicerea exploatării animale pe cale de dispartie, pentru divertisment, alimentaţie şi vestimentaţie
– Aprobarea unei legislaţii la nivel mondial care să pedepsescă braconajul.
Proiectul final de rezoluţie a fost adoptat si citit in trei limbi străine: engleză, franceză, rusă.
Buna desfasurare a acestei activitati a fost posibila cu sprijinul profesorilor coordonatori: Irina teliscă, Teodora Estera Ursulică, Nadia Mona Covasa , Maria Anisie, Paul Ungureanu, si a directorului liceului Corneliu Daniel Furtună.
Prin acest gen de activitate am dorit să implicăm un număr cat mai mare de elevi in activitati educative prin care sa le formam competente de dezbatere si negociere, atitudini si comportamente responsabile fata de punctele de vedere sustinute, in legatura cu problematica lumii contemporane.