Aproximativ 180 de elevi botoşăneni susţin, miercuri, 21 martie, testarea PISA. Elevii cu vârsta de 15 ani provind din şapte unităţi şcolare din judeţ, şcolile unde are loc evaluarea fiind din Botoşani, Darabani, Flămânzi şi Băiceni.
Centrul Naţional pentru Examinare şi Evaluare (CNEE) organizează miercuri, 21 martie 2012, testarea elevilor de 15 ani în cadrul proiectului OECD-PISA 2012. Testarea se va desfăşura în 178 de şcoli şi va cuprinde aproximativ 5.200 de elevi de gimnaziu şi liceu cu vârsta de 15 ani.
Domeniul principal al evaluării PISA 2012 este matematica. Elevii vor primi o broşură de test cu durata de două ore, conţinând atât itemi ce vizează competenţele de matematică şi rezolvare de probleme în situaţii autentice ce pot fi întâlnite în viaţa adultă (75%), cât şi itemi de citire/lectură (15%) şi ştiinţe (10%). Sarcinile de lucru au ca punct de pornire texte non-literare, grafice, diagrame, hărţi, imagini, reprezentări schematice etc. De asemenea, elevii vor primi pentru completare un chestionar de mediu socio-educaţional, cu durata de 45 de minute. La rândul lor, şi directorii şcolilor participante la testare vor completa un chestionar privind specificul şcolii respective. Şcolile participante au fost selectate de către Consorţiul PISA, conform procedurilor de eşantionare internaţionale, iar elevii au fost selectaţi aleatoriu, cu ajutorul unui program dedicat (KeyQuest), astfel încât eşantionul naţional rezultat să fie reprezentativ pentru reţeaua şcolară, conform cerinţelor PISA.
Implementarea proiectului implică două etape obligatorii, pretestarea şi testarea propriu-zisă, alcătuind astfel un ciclu de testare. Pretestarea instrumentelor de evaluare s-a desfăşurat în luna martie 2011 într-un număr de 30 de şcoli din 22 de judeţe.
Programul OECD-PISA evaluează măsura în care elevii aflaţi spre finalul educaţiei obligatorii deţin unele dintre competenţele-cheie, cunoştinţele şi deprinderile de bază esenţiale pentru continuarea studiilor, participarea deplină la viaţa socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii. Administrarea instrumentelor de evaluare este complet externă şcolilor, realizată de coordonatori de şcoală formaţi la nivel naţional, pe baza unui manual propriu de proceduri La nivel internaţional, la testarea din acest an participă 67 de ţări OECD şi ţări partenere.