Comisarii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Botoşani au parte săptămânal de comportamente inadecvate din partea botoşănenilor. Alexandru Zarug, şeful OPC Botoşani, a declarat că inspectorii sunt înjuraţi în permanenţă de consumatori, iar de multe ori sunt puşi pe drum fără rost. Asta în condiţiile în care în unitatea numără doar opt comisari, cu tot cu şeful instituţiei. Ultimul caz de acest gen a avut loc în urmă cu câteva zile. Un consumator a reclamat că a cumpărat o cutie cu icre expirată, însă când a fost întrebat de comisari de unitatea de unde a achiziţionat produsul, botoşăneanul a început să-i înjure pe comisari.
„Am primit o reclamaţie, am înregistrat-o şi am cerut detalii pentru un produs expirat. Respectivul domn ne-a anunţat că a cumpărat o cutie cu icre şi care era expirată. Când am întrebat de unde a cumpărat produsul, a adresat injurii. A mai venit unul şi tot aşa a vorbit. Şi aşa suntem puţini şi lucrăm în condiţiile în care se lucrează…”, a precizat Alexandru Zarug.
Un alt botoşănean a reclamat la Protecţia Consumatorului că a pierdut o importană sumă de bani la un aparat de joc şi i-a trimis pe comisari să-i recupereze suma de 2000 lei.
„Ne-a cerut să-i scoatem banii, pentru că a fost furat la aparat. Da ce suntem noi, casă de recuperare? Persoana respectivă s-a dus şi s-a distrat şi a plătit pe prostie„, a mai spus Zarug.
Acesta a precizat că până acum erau luate în considerare toate reclamaţiile, chiar şi cele care nu făceau obiectul de control al instituţiei, însă de luna aceasta nu se va mai întâmpla acest lucru.
„Am primit norme interne cu metodologia şi le vom înregistra doar pe cele corespunzătoare, iar care nu le clasăm. Nu are rost să pui comisarii de aiurea pe drum, iar când ceri informaţii el mă înjură„, a adăugat Zarug.