Cei 450 de elevi beneficiari ai proiectului Cerinţe Educaţionale Speciale pentru Toţi – CESPeT vor fi monitorizaţi cu ajutorul unei aplicaţii informatice dezvoltate pentru proiectarea de activităţi educaţionale adecvate fiecărui elev în parte.
Aplicaţia electronică a planului educaţional individualizat a fost prezentată miercuri, 11 ianuarie, în cadrul modulelor de formare Strategii motivaţionale şi managementul stresului şi Tehnici informaţionale computerizate, celor peste 100 de cadre didactice, psihologi şi terapeuţi din judeţele partenere (Iaşi, Vaslui, Brăila, Mureş, Maramureş şi Botoşani) preocupaţi de combaterea şi prevenirea abandonului şcolar în rândul elevilor cu CES.
Numită PEI (Plan Educaţional Individualizat), aplicaţia este un instrument de monitorizare a elevilor beneficiari care va fi folosit pentru proiectarea de activităţi educaţionale în acord cu potenţialul şi nevoile fiecărui elev. Operând cu instrumente de autoevaluare şi evaluare, PEI implică activ familia în definirea şi monitorizarea traseului educaţional al fiecărui elev.
„PEI este încă o noutate aşteptată în preuniversitar pe care o dorim generalizată la sfârşitul proiectului.” (Manager proiect, prof. univ. dr. Laurenţiu Şoitu)
Proiectul Cerinţe Educaţionale Speciale pentru Toţi – CESPeT are ca obiectiv general creşterea accesului la programe educaţionale formale şi nonformale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale aflaţi în abandon şi risc de abandon şcolar, în vederea integrării lor socio-profesionale.
Proiectul Cerinţe Educaţionale Speciale pentru Toţi – CESPeT este derulat – în perioada 1 august 2010 – 31 iulie 2013 – de către Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi, în parteneriat cu VIA University College, Danemarca, Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani, Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş, Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui.